Az AIRportal.hu-hoz eljutott iparági értesülések szerint a délkelet-európai piacon meghatározó, több mint 30 repülőtéren jelen lévő görög Goldair-csoport a BHS Handling Kft. felvásárlásával terjeszkedik a régiónkban.
A cégjegyzékből lekérhető nyilvános információk szerint Goldair BHS Kft-re változtatja meg a nevét a magyar BHS Handling Kft., amely az ITM Légügyi Hatóság nyilvántartása alapján 2020 januárjában szerezte meg a repülőgépek és légiutasok teljes körű kiszolgálásához szükséges hatósági engedélyeket.
A névváltoztatási folyamat kedden jelent meg a cégjegyzékben, a változás hatálya a nyilvánosan elérhető dokumentumok szerint július 20.
A névváltoztatás hátterével és a lapunkhoz eljutott értesüléssel kapcsolatban megkerestük a BHS Handling Kft. ügyvezetőjét, aki cikkünk megjelenéséig nem reagált, amint válasza megérkezik, frissítjük a cikket.
Frissítés: Cikkünk megjelenését követően, a görög Goldair Handling július 30-án kiadott hivatalos közleményében megerősítette, hogy felvásárolta a BHS Handling Kft-t, amely Goldair BHS Kft. néven folytatja működését a budapesti repülőtéren.
Tőkeerős tulajdonos
A Goldair-csoport Görögország vezető logisztikai és szállítmányozási vállalata, tulajdonosa Kallinikosz Kallinikosz pedig az ország legnagyobb befolyású embereinek egyike. A Goldair Group nem csak a légi, hanem a vízi és a vasúti közlekedésben, a logisztikai iparágban és a turisztikai szektorban is meghatározó szereplő.
A csoport stratégiai pozíciókat tölt be a pireuszi kikötőben, részesedése van a Rail Cargo Austriában, valamint a Pireusz-Belgrád-Budapest-Bécs vasúti tranzitfolyosó kialakításának jelentős befektetője. Ismert, hogy ennek a folyosónak a része az erős magyarországi kormánytámogatással épülő Budapest-Belgrád vasútvonal is, amelyet kínai állami hitelek felhasználásával alakítanak ki.
A Goldair Handling 1992. óta működik, és ma az egyik vezető földi kiszolgáló vállalat Délkelet-Európában. A cég légiutasok, repülőgépek, légiáru és postai küldemények teljes körű földi kiszolgálása mellett légitársaságok képviseletét is ellátja, továbbá exkluzív és VIP várókat üzemeltet. Honlapja szerint a Goldair Handling 26 görög repülőtéren van jelen, emellett leányvállalatain keresztül két ciprusi (Lárnaka, Páfosz) és két bolgár (Szófia, Burgasz) reptéren is végez földi kiszolgáló tevékenységeket.
A Goldair 120 légitársasági partnere számára nyújt szolgáltatásokat, köztük számos olyan fuvarozónak, amelyik jelenleg is repül Budapestre.
A Goldair-csoport logisztikai tevékenysége tőkeerős hátteret jelent a turizmus és a légiközlekedés területén működő leányvállalatainak – ez az iparág jelenlegi helyzetében versenyelőnyt jelent, hiszen a szakmai előrejelzések szerint az utasforgalom helyreállása a koronavírust követően elhúzódó folyamat lesz.
Három óriás Budapesten, a földi kiszolgálás minősége várhatóan javulni fog
Három fajsúlyos nemzetközi-, illetve az új magyar földi kiszolgáló versenghet a felszámolás alatt lévő, állami Malév Ground Handling piacrészéért, továbbá azokért a légitársaságokért, amelyek a jövőben jelennek meg, vagy térnek vissza a budapesti repülőtérre.
Az erős piaci verseny minden bizonnyal kedvez majd a járatokat üzemeltető légitársaságoknak, mind az árak, mind pedig a szolgáltatások minőségének területén.
Ismert, a ferihegyi földi kiszolgálási piac jelentős részét ma két, EU-n kívüli tulajdonú multinacionális szereplő, a brit Menzies és a török Celebi uralja.
A magyar nagyvállalatok tulajdonában lévő Airport Service Budapest idén júniusban szerezte meg a teljes körű földi kiszolgálási tevékenység végzéséhez szükséges engedélyeket. Így e három szereplőnek lesz erős versenytársa a Goldair, ha elkezdi budapesti működését.