A tervek szerint a Lufthansa-csoport év végére 95 százalékban helyreállítja európai hálózatát, a hosszútávú célállomásainak pedig a 70 százaléka válhat ismét elérhetővé, a járatsűrűség azonban még bőven a tavalyi szint alatt marad. A vállalat 22 ezer embert küld el, és legalább száz géppel csökkenti a flotta méretét.
A Lufthansa eredménykimutatásához csatolt előrejelzésében azt írta, legkorábban 2024-ben számít a 2019-es utasforgalmi szint elérésére. A nyári menetrendi időszakban jelentős fejlesztést hajtottak végre, év végére az európai hálózat 95, a hosszútávú célálomások 70 százaléka lesz ismét elérhető.
Fontos azonban felhívni a figyelmet, hogy a hálózat helyreállítása nem egyenlő az útvonalakon a frekvencia bővítésével. Júliusban a tavalyi évhez képest alig 20 százaléknyi kapacitást biztosított a csoport, és ez a harmadik negyedévben sem fogja meghaladni a 40 százalékot az európai, 20 százalékot pedig a hosszútávú járatoknál.
A negyedik negyedévben, tehát a téli menetrendváltás környékén az európai és hosszútávú járatok nagyjából fele fog közlekedni a pandémia előtti szinthez viszonyítva.
A Lufthansa az első fél évet 8,3 milliárd euró bevétellel zárta, ez feleannyi, mint egy évvel korábban. A fő bevételi forrás a Lufthansa Technik és az áruszállítási üzletág volt, utóbbi több évnyi veszteséges üzemelés után az első fél évben a nagy haszonkulcs miatt 200 millió eurós üzemi nyereséggel zárt.
Bár az üzemelés költsége 34 százalékkal 12 milliárd euróra csökkent a részmunkaidős foglalkoztatás és egyéb megszorító intézkedések hatására, ez csak kis részben tudta ellentételezni a bevételkiesést.
Üzemi szinten a cég 3,4 milliárd eurós veszteséggel zárt, az adózott eredmény pedig 3,6 milliárd euró mínuszt mutatott a tavalyi 116 milliós veszteséggel szemben. A társaság szabad készpénzállománya 1,2 milliárd euró volt, amelybe még nem számolták bele a német államtól érkező 9 milliárdos mentőcsomagot.
Carsten Spohr vezérigazgató újfent felhívta a figyelmet arra, hogy a Lufthansa-csoportnak is fel kell készülnie az „új normálisra”, ezért folytatják a ReNew reorganizációs programot. Ennek részeként 22 ezer dolgozót bocsátanak el, legalább száz géppel csökkentik a flotta méretét, 20 százalékkal kevesebben fognak adminisztratív területen dolgozni, és a felsővezetők körében is 20 százalékos leépítésre készülnek.