Átadta a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője az utasforgalomnak a június 23-án elkészült új, 1-es móló második részét és a 2A terminálhoz megépített csatlakozást, a cég a használatbavételi engedély kiadására várt.

Mint arról korábban beszámoltunk, az 1-es móló második ütemét június végén fejezték be,  rekord gyorsasággal, 339 nap alatt készült el teljes épület, 11,5 milliárd forintos beruházás révén. Az utasok akkor azonban még nem vehették birtokba, mivel nem volt meg a használatbavételi engedély.

Fotó: Budapest Airport

A napokban azonban a hatóságok kiadták a dokumentumot, így most már a létesítmény teljes területét használhatják az utasok.

A régi, egyszerűsített beszállító kapuk helyén megvalósult móló építése része a kormány és a Budapest Airport közötti együttműködési programnak, a beruházást az üzemeltető teljes egészében saját forrásból finanszírozta – emlékeztet a cég szerdai közleménye.

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója azt hangsúlyozta, a visszajelzések alapján az utasok, a földi kiszolgálók és a légitársaságok is elégedettek a létesítménnyel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új, 11 500 négyzetméteres épület egyszintes, 5,2 méter belmagasságú, 8 gyalogos beszállítókapuja közvetlenül a repülőgép-állóhelyekre nyílik, további 6 kaputól buszok szállítják az utasokat az épülettől távolabb parkoló repülőgépekhez.

Fotó: Budapest Airport

Az új létesítményben egyidejűleg akár 5000 utas is várakozhat, a váróterekben összesen 2500 ülőhely és 580 USB-csatlakozó található.

A következő hetekben megnyitja kapuit az 1-es mólón egy új Relay üzlet és egy Café Frei, októbertől pedig a Heinemann Duty Free is várja az utasokat az épületben.

Az 1-es mólóban három nagykapacitású mosdóblokkot és dohányzóteraszt is kialakítottak, a 2A terminálhoz vezető csatlakozó részben pedig mozgólépcsők és liftek is segítik az utasok közlekedését.