Sok évig tart majd, amíg az új berlini repülőtér a hosszú és költséges építkezés anyagi terhével megbirkózik, hacsak nem ad az állam újabb nagy összegű segítséget, amiről már zajlanak a tárgyalások. Eközben a kormány mégis megépítené a saját használatú terminált és új hangárokat.

A DPA hírügynökség jelentését szemlézve az Aero.de azt írta, a Berliner Morgenpostnak nyilatkozott a brandenburgi repülőteret üzemeltető FBB pénzügyi vezetője.

Aletta von Massenbach szerint az építkezésre felvett hitelek fizetése hatalmas terhet jelent cégnek, amely 4,5 milliárd eurós adóssággal küzd. Ebből 4 milliárd hitelt már a járvány előtt felvettek, mert a 9 év csúszással tavaly októberben átadott Brandenburg-repülőtér kialakítása elhúzódott, költségei pedig az eredetileg meghatározott összeg többszörösére nőttek.

Fotó: Berlin Airport

Az utasforgalom minimálisra csökkent a korlátozások miatt, a bevételek is elmaradnak, ezért is nehezebb a hiteltörlesztés, amelyre évente 180 milliót kell költeni, miközben ennyi volt tavaly az üzemeltető teljes árbevétele. 

Ezért az FBB szerint rendkívül fontos lenne az állam pénzügyi segítsége, és a hitelek egy részének elengedése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Engelbert Lütke Daldrup, a társaság vezetője korábban azt mondta, napi egymillió euróval kevesebb a bevétel, mint azt várták, arról azonban nem beszélt, hogy konkrétan mennyi pénzre lenne szükség a tulajdonos berlini és brandenburgi kormányzattól. Mint mondta, először a felügyelő bizottsággal akarják ezt az összeget megvitatni.

Német lapértesülések szerint 3,5 milliárd eurós hitelgaranciáról, tőkeinjekcióról és adósság-elengedésről tárgyalnak.

Ezzel párhuzamosan a német szövetségi állam már tervbe vette a repülőterek megsegítését is, a csomag részeként 140 millió euró érkezhet a berlini légikikötőnek, de a vezérigazgató szerint ezzel nem segítenek a helyzeten, ugyanakkor a részbeni privatizáció nincs tervbe véve.

Eközben a repülőtéren újra nagyszabású építkezés kezdődhet, a kormány ugyanis a korábban felfüggesztett beruházási elképzelését ismét elővette. Az ideiglenesnek szánt, delegációk által használható terminált egy véglegessel váltanák fel, valamint a kormánygépek kiszolgálására képes hangárt is építenének, továbbá kibővítenék a gurulóút-hálózatot. A tervek szerint 2032-ben végeznének a kivitelezéssel, és 2035-ben adnák át az új terminálrészt – számolt be az Aero.de. Ehhez elviekben a régi, schönefeldi utascsarnok és környezetének lebontása, átformálása szükséges, aminek viszont feltétele az új terminálkomplexum további kapacitásbővítése lesz.