A légitársaságok után most a cégeknek informatikai hátteret biztosító SITA rendszereit érte kibertámadás, több millió utas és sok légitársaság érintett.
A repülőtereknek, légitársaságoknak is szolgáltatást nyújtó vállalat a közösségi médiában terjedő hírekre reagálva hivatalos közleményben ismerte el, hogy illetéktelenek utasok adatait tulajdonították el a PSS elnevezésű rendszerből.
Az eset még február 24-én történt, és amint az adatlopás tényét megerősítették, a SITA minden ügyfelét értesítette, valamint megfelelő lépéseket tett a további adatlopás meggátolása érdekében.
A társaság azt írta, a kiberbűnözők egyre profibb eszközökkel próbálkoznak, a SITA rendszerei ellen rendkívül kifinomult támadást hajtottak végre.
Arról nem közölt semmit, hogy milyen adatokhoz fértek hozzá a bűnözők. Annyit mondtak, hogy az érintett utasoknak a légitársaságokkal kell felvenniük a kapcsolatot.
A The Guardian arról írt, hogy a SITA a Malaysia Airlines-t, a Singapore Airlines-t, a Finnairt, valamint a Star Alliance légiszövetség tagjait értesítette eddig. Utóbbiba tartozik a komplett Lufthansa-csoport is.
Az Aero.de arról számolt be, hogy az esetben a Lufthansa Miles&More hűségprogramjában résztvevő utasok is érintettek. A cég közlése szerint 1,3 millió utas adataihoz férhettek hozzá, a törzsutaskártyák száma, az utas programban betöltött státusza, és egyes esetekben ehhez kapcsolt nevek kerültek ki, azonban jelszavak, e-mail címek vagy más személyes adatok nem.
A héten számoltunk be arról, hogy a Malaysia Airlines hűségprogramjában résztvevő utasok adatait 9 éven keresztül lophatták egy külsős informatikai szolgáltató rendszerén keresztül, egyes esetekben