Szerda hajnalban megérkezett Kanadából az Air France első Airbus A220-300-as keskenytörzsű repülőgépe. A 20 százalékkal kevesebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethető gépet a légitársaság a rövid- és középtávú járatok teljesítéséhez használja majd október végétől.
Az Air France még 2019-ben rendelt 60 darabot az európai gyártótól, a gépek várhatóan 2025-ig érkeznek meg a flottába, az idősebb Airbus A318-asokat és A319-eseket váltják ki. A 30 darabra szóló rendeléssel és további 30-ra vonatkozó opcióval az Air France a típus legnagyobb európai megrendelője.
A légitársaság első A220-asa a Le Bourget nevet kapta, az Air France ezzel is tiszteleg a reptérnek a város életében és a légiközlekedésben betöltött fontos szerepe előtt. Az új festésmintának megfelelően a törzs első részén és a szárnyvégeken is helyet kapott az Air France emblemaitkus logója, a szárnyas csikóhal.
A típus október 31-én áll kereskedelmi forgalomba az Air France útvonalhálózatán, Párizs-Charles de Gaulle-ról Berlinbe, Madridba, Barcelonába, Milánó-Linatéra és Velencébe közlekednek majd az első hetekben. A téli menetrendi időszakban Bologna, Róma, Lisszabon és Koppenhága is felkerül a célállomások listájára.
Az Air France A220-300-asai 148 utast tudnak a fedélzetükre venni, az üléskonfiguráció 3-2, így egy sorban hat helyett 5 ülés található, de ennek is köszönhetően az utasok 80 százaléka vagy folyosó, vagy ablak melletti helyet kaphat.
A fedélzeten turista és üzleti osztályon lehet utazni, a bőrrel borított, ergonomikus kialakítású ülések a kategóriában a legszélesebbek (48 cm), 118 fokra dönthetők, fejtámlájuk állítható. Az ülés háttámlájából széles asztal hajtható le, pohártartó, USB-A és -C csatlakozó, valamint telefon és tablettartó is rendelkezésre áll.
A kategóriájában legtágasabb és legvilágosabb kabinban az Air France színei a meghatározók: a kék különböző árnyalatai és a piros mellett a fehér dominál, amely tovább növeli a tágasság érzetét. A szövetek halszálkás mintázatúak.
A nagy ablakok jó kilátást nyújtanak és rengeteg fényt engednek be, az utasok kényelmét állítható hangulatvilágítás is biztosítja, amely a le- és felszállás idején megnyugtató fényeket bocsát ki. A tágas, fej feletti csomagtárolók könnyen elérhetők, a folyosó pedig más típusokhoz képest szélesebb, hogy az utasok és a személyzet is kényelmesebben mozoghasson.
A fedélzeten lévők egészségéről az Air France egészségvédelmi intézkedései mellett a repülőgépbe szerelt HEPA-szűrők is gondoskodnak, amelyek a vírusok, így a koronavírusok 99,9 százalékát képesek felfogni, a levegő pedig minden harmadik percben cserélődik a fedélzeten.
Az Airbus A220-300-as kategóriája leginnovatívabb és leggazdaságosabb típusa, amely tökéletesen illeszkedik az Air France rövid- és középtávú hálózatába. Az A318-asokhoz és A319-esekhez képest egy székre vetítve 10 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető, üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb, illetve a gép 34 százalékkal halkabb is.
Ezek a tulajdonságok fontos tényezőnek számítanak a légitársaság környezeti lábnyomának csökkentésében és korábban tett vállalásainak elérésében. Az Air France 2030-ra egy utaskilométerre vetítve a 2005-ös szint felére kívánja mérsékelni szén-dioxid-kibocsátását, 2050-re pedig teljesen karbonsemlegesen kíván működni.
Az új repülőgépet bemutató eseményen Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója azt mondta, hogy a légitársaság a közeljövőben újabb 80 darab keskenytörzsű repülőgép megrendeléséről tehet bejelentést, az üzletért az Airbus és a Boeing is versenyben van, előbbi az A320neo-család, utóbbi a 737 MAX változataival. Idén nyáron írtuk meg, hogy a cég 160 gép vételéről tárgyal a gyártókkal.