A francia-holland légitársasági csoport hatalmas megrendelésre készül, a KLM és a Transavia flottáját szeretné megújítani.

Benjamin Smith, az Air France-KLM csoport vezérigazgatója nyilatkozott minap a Het Financieele Dagblad gazdasági lapnak arról, hogy jelentős repülőgép-vásárlásról dönthetnek nemsokára.

Elmondása szerint az Airbustól és a Boeingtől is kértek be ajánlatot 160 darab keskenytörzsűre. Az európai gyártó az A220-as és A320neo, az amerikai a 737 MAX típuscsaládot ajánlhatja.

Ezekkel az új gépekkel a francia és a holland bejegyzésű diszkont Transavia, valamint a KLM flottáját újítanák meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár erről Ben Smith nem beszélt, vélhetően a Boeing van jobb pozícióban, mivel a csoportban elég nagy függetlenséget élvező ezen légitársaságoknál a 737-es Next Generation (NG) szériáját repülik.

A vezérigazgató megjegyezte, hogy a flottacsere 2004 óta napirenden van, de csak mostanra sikerült a végleges ajánlatkérést összeállítani.

A KLM keskenytörzsű flottájára lassan ráfér a fiatalítás: a 737-esek átlagos életkora adatbázisok szerint 14 év. A holland királyi légitársasághoz került a legutolsó legyártott 737-800-as 2019-ben, de a legidősebb példány már több mint 22 éves. Amint korábban megírtuk, a KLM tizennégy Boeing 737-800-as kabinját újítja fel jövő év tavaszáig. A holland Transavia flottájának átlagos életkora 11, a franciáé 9 év.

Mint arról korábban beszámoltunk, nemrég mindkét nagy gyártó örülhetett: a United történelme legnagyobb rendelését adta le a múlt hónap végén, 200 Boeing 737 MAX és 70 Airbus A321neo vételéről állapodott meg az amerikai társaság.