A skandináv regionális légitársaság célja az, hogy segítsen megtalálni az utat a teljesen vagy nagyrészt nulla károsanyag-kibocsátású légiközlekedés felé.

A Wideroe jelenleg 40 darab Bombardier Dash 8-assal és három Embraer E190-E2-vel teljesít járatokat Skandinávia nehezen megközelíthető, alacsony népsűrűségű területein.

Grafika: Wideroe

A cég tájékoztatása szerint a jelenlegi cél, hogy 26 darab Dash 8-ast a 2030-as években elektromos, vagy hidrogén meghajtású gépekre cseréljen, de az első zéró emissziós járatot már 2026-ban szeretnék teljesíteni.

Az újonnan alapított Wideroe Zero a károsanyag-kibocsátástól mentes légiközlekedés megteremtésében fog segíteni az anyavállalatnak: nemcsak a gépek beszerzését, de a lehetséges üzleti modellt, a szükséges jogszabályi módosítási lehetőségeket is vizsgálni fogják.

Azzal is számol a társaság, hogy a környezetkímélőbb repülés bevezetésével újabb utasközönséget tudnak megszólítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Stein Nilsen vezérigazgató azzal érvelt a tájékoztatás szerint, hogy már most több olyan technológia létezik, amelyek nagyban eltérnek az eddigiektől, és nagy potenciál van bennük. Ezek között említette az eVTOL járműveket, amelyek elektromosan meghajtásúak, valamint függőleges fel- és leszállásra képesek.

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaságoknál régóta fennálló eljárásrendek léteznek, de az új cégnek ezektől eltérően kell gondolkodnia. Egy zéró emissziós flotta üzemeltetése ugyanis nem összevethető a mostani gépekével, teljesen más megközelítésre van szükség – hívta fel a figyelmet Andreas Kollbye Aks, az új leányvállalat vezetője.