Az elmúlt év a járvány ellenére is sokkal jobban alakult, mint 2020, ezért az ATR bizakodva tekint a következő időszak elé.

A társaság közlése szerint 2021-ben 31 regionális, turbólégcsavaros repülőgépet adtak át üzemeltetésre, míg egy évvel korábban alig 10 példány került az üzemeltetőkhöz, főként a járvány hatása miatt.

Emellett az ATR 35 példány vételére kötött szerződést, míg egy évvel korábban lemondások nélkül számolva is csak hat példányt sikerült értékesíteni.

Az Airbus és az olasz Leonardo 50-50 százalékos tulajdonában álló vegyesvállalat az elmúlt év fontos mérföldkövei közé sorolta, hogy elérhetővé vált a Pratt & Whittney 127XT hajtóműve, és hogy eredményeket értek el a fenntartható kerozin használatában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerikai gyártó új hajtóműve az üzemeltetési adatok szerint 3 százalékkal hatékonyabban működik a most használtakhoz képest, és 20 százalékkal alacsonyabb a fenntartási költsége.

Az ATR javította közép- és hosszútávú prognózisát is, jelenlegi felméréseik szerint a következő 20 évben 1200 turbólégcsavaros gépre lesz szükség a 30-70 üléses kategóriában.

Kiemelték továbbá, hogy a cargo gépek iránt is hatalmas a kereslet, 460 ilyen repülőgépet adhatnak el. Ezzel kapcsolatban jelezte a vállalat, hogy az e-kereskedelem folyamatos bővülése miatt az áruszállítóvá átépített gépek is népszerűek, jelenleg a használtan gazdát cserélő ATR-ek több mint felét cargo-géppé alakítják át.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!