A kanadai gyártó az évtized közepén tervezi a népszerű CL-415-ös továbbfejlesztett változatának forgalomba állítását De Havilland DHC-515 típusjelzéssel.
A tulajdonos kanadai Longview Aviation Capital bejelentette, hogy a De Havilland Aircraft of Canada újraindította a korábban CL-515 néven futó tűzoltórepülőgép fejlesztési programját, amelynek fogalomba állítását DHC-515 típusjelzéssel tervezik az évtized közepén.
A programért a Longview-csoporton belül korábban a Viking felelt, de ez idén beolvadt a De Havilland Aircraft of Canadába, és az utóbbi márkanevét tartották meg. A DHC-515-ösöket Calgary-ban szereli majd össze a gyártó, ahol a CL-215 és CL-415 típusok nagyjavítását is végzik.
A gyártás újraindítása félezer szakember alkalmazását teszi szükségessé.
A De Havilland DHC-515 fejlesztési program újraindításának bejelentésére azt követően került sor, hogy a kanadai gyártó az ország exportját segítő kormányzati szervének támogatásával európai vásárlókkal írt alá szándéknyilatkozatokat az első 22 példányról, de egyelőre nem közölték, hogy mely országok rendeltek a típusból.
A gyártó a DHC-515-öst a műszakilag legfejlettebb, többcélú légi tűzoltógépként jellemzi közlésében: az elődhöz képest megnövelték a maximális leszállótömegét, valamint 1000 literrel több, 7000 liter vizet vehet fel.
A DHC-515-öst a Collins Aerospace által gyártott Pro Line Fusion típusú digitális repülésirányító rendszerrel és Pratt & Whitney Canada PW123AF típusú hajtóművekkel szerelik fel.
A tűzoltó funkció mellett alkalmas lesz rovargyérítési és olajszennyezést elhárító feladatokra is, mert a megfelelő agyagot permetezve is ki tudja juttatni a célterületre.
A DHC-515-ös nagyobb raktérajtót kap, valamint egészségügyi kimentésre és betegszállításra alkalmas eszközökkel is felszerelhető, amely a katasztrófahelyzetekben történő használatra is alkalmassá teszi.
A Longview-csoport az Amerikában és Európában is egyre gyakoribb és súlyosabb erdőtüzek miatt korábban többször is nekifutott a típus továbbfejlesztésének, de legutóbb a világjárvány miatt kénytelenek voltak jegelni a programot.
A Viking 2016-ban vette át a Bombardiertől a CL-sorozat típusait, amelyeket eredetileg a Canadair fejlesztett ki. A világszerte elterjedt tűzoltó-amfíbiát, a CL-415-öst 2015-ig a Bombardier Montrealban gyártotta.
The DHC-515 Firefighter is once again setting the standard for aerial firefighting. Delivering with the most precision, most water to the fire zone per day, and in the toughest conditions.
Read the news here: https://t.co/KPyLYeQQWj pic.twitter.com/Ll6u2CutXo
— De Havilland Aircraft of Canada (@dehavillandAIR) March 31, 2022