Szándéknyilatkozatot írt alá az Airbus és az olasz ITA Airways Olaszország emissziómentes városi légiközlekedésének fejlesztéséről.
A két vállalat együttműködik a városi légi mobilitás (UAM) szolgáltatás kialakításában, valamint helyi partnerek bevonásával dolgoznak együtt e közlekedési módok biztonságos és fenntartható elindításán az országban. Ehhez az európai gyártó fejlesztés alatt álló CityAirbus NextGen elektromos meghajtású, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) típusát használnák.
Az Airbus és az ITA Airways a városi légiközlekedés társadalmi elfogadottságát pilotprojektekkel építené fel, amelyekben a helyi közösségek számára az UAM-szolgáltatások hozzáadott értékét mutatnák be.
Amint korábban megírtuk, az új generációs CityAirbus elektromos meghajtású, tehát nulla károsanyag-kibocsátású lesz, négy személyt szállíthat maximum 80 kilométer távolságra, 120 kilométer/órás utazósebességgel.
A merev szárnyú repülőgép V-alakú vezérsíkkal és nyolc légcsavarral rendelkezik majd, a függőleges fel- és leszállás, illetve a vízszintes repülési mód közötti váltásra a szárnyfelületek mozgatása és billentése nélkül lesz képes.
A CityAirbus új generációját úgy tervezték, hogy repülés közben 65, leszállás közben pedig 70 decibel alatt legyen a külső zajszintje, és megfeleljen a legszigorúbb hatósági tanúsítási követelményeknek (EASA SC-VTOL Enhanced Category).
A CityAirbus NextGen prototípusának első repülését 2023-ra tervezi a gyártó, a forgalomba állításhoz szükséges hatósági engedélyeket pedig 2025 körül szerezné meg.