Az Embraer és a Nordic Aviation Capital (NAC) megállapodott összesen maximum tíz E190 és E195 repülőgép áruszállítóvá alakításáról a brazil gyártó tavasszal bejelentett programjában.

A megállapodással a NAC, amely a legnagyobb, regionális repülőgépek finanszírozására szakosodott lízingcég a világon, az utasszállítóból áruszállítóvá alakított Embraer E190F és E195F típusok első megrendelője lett.

A NAC meglévő E190 és E195 flottájából átalakított közepes méretű és kapacitású áruszállítók átadása a szerződés szerint 2024-től indul.

Forrás: Embraer

A brazil gyártó tavaly novemberben a Singapore Airshow-n lebegtette meg, majd az idén márciusban jelentette be hivatalosan, hogy elindítja az E190 és E195-ös típusok áruszállítóvá alakítási programját.

Az E190F 10,7 tonna, az E195F pedig 12,3 tonna áru szállítására lesz képes. A konverziós programban a gyártó nagy méretű cargo-ajtót alakít ki a törzs szárny előtti részén, megerősíti a fedélzet padlózatát, amelyre rakodást segítő rendszert szerel, a pilótafülke és a raktér közé 9 G erőhatásnak is ellenálló falat, valamint a fedélzetre tűzoltó rendszert épít be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az E-Jet alapú közepes áruszállítók a turbólégcsavarosoknál (pl. ATR-ek) 50 százalékkal nagyobb kapacitást és háromszor nagyobb hatótávolságot kínálnak, a keskenytörzsű Boeing 737 és A320 típusoknál viszont 30 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.