Az erőforrás gyártójának jelentésére reagálva az USA légügyi hatósága azonnali hatállyal az érintett, főként Cessna, Beechcraft és Cirrus repülőgépek átvizsgálását írta elő.
A Continental Aerospace Technologies komoly repülésbiztonsági kockázatot jelentő hibát tárt fel a gyártási folyamatában, amely érinti a 360, 470, 520 és 550-es szériájú motorokat, valamint az ezek karbantartásához készült, cserealkatrésznek szánt főtengelyeket.
A 2021. június 1. és 2023. február 7. között gyártott 2176 főtengely bármelyikével előfordulhat, hogy az ellensúlyt nem megfelelően rögzítették, és elszabadulva akár a motor széteséséhez is vezethet.
Mivel ezeket az erőforrásokat használják a Cessna több típusánál, valamint a szintén népszerű Beechcraft és Cirrus repülőgépek jelentős részénél is, kiterjedt üzemeltetői kör érintett.
A gyártó karbantartási utasítása szerint csak a 200 óránál többet működtetett hajtóműveket kell átvizsgálni. Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) azonban nem kapott elegendő bizonyítékot arra, hogy a kevesebbet futott példányok esetében nem okoz problémát a nem megfelelő rögzítés, ezért az üzemeltetőknek az összes érintett egységet át kell vizsgálniuk.