Az IAG-csoport barcelonai bázisú, hosszútávú diszkont járatokra létrehozott márkája saját légi üzemeltetői engedéllyel légitársasággá válik, 2026-ra a tervek szerint nyolc A330-ast üzemeltet majd, és mérlegelik a rövidtávú járatok újraindítását is szintén egy külön cégben.
A 2017-ben elindított Level márkanév virtuális fuvarozóként jelenleg öt Airbus A330-200-assal, az Iberia kódjával és légi üzemeltetői engedélyével, barcelonai bázissal hosszútávú diszkont járatokat repül Boston, Los Angeles, Miami, New York, San Francisco, Buenos Aires és Santiago reptereire.
A Level immár nyereségesen működik, amelyhez a versenyképes költségalap mellett hozzájárul az IAG-csoport erős jelenléte a barcelonai repülőtéren, valamint a low-cost Vueling ráhordó funkciója is – idézte a Flightglobal Luis Gallego-t, az IAG vezérigazgatóját.
Az IAG csoport tervei szerint a Level flottáját 2026-ra nyolc gépre növelik, és egy saját légi üzemeltetői engedéllyel (AOC) rendelkező önálló cégbe szervezik a működést, amely a katalán főváros mellett más bázisokon is megjelenhet majd
Az önálló működést már korábban is tervezte a spanyol légitársaság, ám a világjárvány miatt ezt elhalasztották.
A pandémia előtt Level Europe néven egy Ausztriában bejegyzett leányvállalat is működött, amely Airbus A320-as családba tartozó, keskenytörzsű repülőgépekkel üzemeltetett low-cost járatokat.
Az IAG mérlegeli a rövid távú, európai járatok teljesítéséhez egy külön légi üzemeltetői engedély alatt működő újabb cég alapítását is, a Vuelingen túl, ám erről csak az Air Europa-felvásárlás még mindig függőben lévő lezárását követően születhet döntés.