Az Aeroflot 593-as, Moszkva–Hongkong járatát teljesítő Airbus A310-300 1994. március 23-án zuhant le, a 75 ember halálával végződő eseménysort a kapitány egyik gyermeke indította el, aki a pilótaülésben ülve elmozdította a szarvkormányt.
A járatot teljesítő, F-OGQS lajstromjelű Airbus A310-300-ast az Aeroflot nyugati gyártású repülőgépekkel európai és dél-kelet ázsiai úti célokra repülő divíziója üzemeltette. Az 593-as számú járat még március 22-én, a délutáni órákban szállt fel a moszkvai Seremetyjevo reptérről a hongkongi Kai Tak irányába, 63 utassal és 12 fős személyzettel a fedélzetén.
Nem sokkal éjfél után a kapitány beengedte a pilótafülkébe a járaton utazó két gyermekét, akiket a 33 000 láb (kb. 10 000 méter) magasságban, a robotpilóta irányításával repülő A310-es kapitányi ülésébe is beültetett és megengedte azt is, hogy hozzányúljanak a kezelőszervekhez.
Az egyik fiú szándékosan elfordította az A310-es szarvkormányát, amely miatt a robotpilóta részben kikapcsolt, a repülőgép hossztengelye menti dőlését szabályzó csűrőlapok szabályozása kézi üzemmódba kapcsolt át. A típuson csak csekély tapasztalattal rendelkező és a repülőgép irányítására nem kellően odafigyelő pilóták nem észlelték ezt, a figyelmeztető fényjelzés ellenére sem.
A repülőgép ezt követően jobbra kezdett dőlni, majd egy 45 fokos túldöntött fordulóba került, a rendellenes mozgásra a kapitány ekkor figyelt fel, aki arra utasította az első tisztet, hogy vegye át az irányítást, valamint azonnal megpróbált visszatérni a helyére.
Az elsőtiszt ülése azonban teljesen hátra volt tolva, így nem érte el a kezelőszerveket, így mire vissza tudta állítani, a repülőgép dőlése már 90 fokosra nőtt, és gyors süllyedésbe került.
A részben még mindig bekapcsolt robotpilóta megpróbálta stabilizálni a repülőgépet, ám végül teljesen kikapcsolt, az első tiszt pedig a megnövekedett gravitációs erők miatt csak nehezen volt képes a szarvkormányokkal visszanyerni a gép feletti irányítást, illetve jó ideig a részben bekapcsolva maradt robotpilóta ellen dolgozott.
A kapitány a gravitációs erők átmeneti csökkenését követően ugyan később vissza tudott térni a helyére, ám ekkor túlkorrigált és meredek emelkedésbe kormányozta a repülőgépet, amely emiatt átesett, majd dugóhúzóba került. A repülés stabilizálására tett több sikertelen kísérletet követően az A310-es végül a földnek ütközött, a katasztrófát senki sem élte túl.
Bár a légitársaság eleinte próbálta titkolni, hogy a katasztrófához vezető eseménysort a kapitány gyermeke indította el, egy orosz lap később nyilvánosságra hozta a pilótafülke hangrögzítőjének kiszivárgott leiratát.
Az eseményről később kiadott hivatalos jelentés a kapitány súlyos szabályszegése mellett a katasztrófa kiváltó okai között megnevezte, hogy a típuson kevés repülési tapasztalattal rendelkező, a vészhelyzet kezelésére nem kellően felkészült és a gép irányítására nem figyelő, helyzettudatosságukat elveszítő pilóták nem vették észre a robotpilóta részbeni leoldását, nem észlelték, hogy a repülőgép túldöntött fordulóba kerül, késlekedtek annak korrekciójával, az első tiszt pedig nem megfelelően és nem hatékonyan cselekedett, amikor megpróbálta visszaszerezni az irányítást.
A katasztrófáról készült dokumentumfilm: