Rekord magas értéket ért el a Liszt Ferenc reptér a legutóbbi nemzetközi utaselégedettségi felmérésen, emellett meghosszabbították a 2-es terminál egészségügyi biztonsági minősítését és díjazták az üzemeltető PR-tevékenységét is.
Idén a januártól márciusig terjedő időszakban az ASQ felmérést kitöltők 5-ös skálán 4,32 pontra értékelték az általános elégedettség szintjét, azaz 11,6%-kal magasabbra, mint 2019 azonos időszakában – olvasható a Budapest Airport közleményében.
Ezzel a légikikötő az összehasonlításban szereplő 20 repülőtér közül az első helyen végzett, megelőzve például a prágait, az alicanteit és a barcelonait. Ez az első alkalom, hogy az üzemeltetőnek sikerült ezt az előkelő pozíciót elérnie.
Azon túl, hogy az általános elégedettség szintje a magas utasforgalom mellett is jelentősen emelkedett 2023-hoz képest, a vizsgált további 36 szempont mindegyike javult vagy változatlanul magas pontszámot kapott tavalyhoz viszonyítva.
A javulást mutató szempontok közül is kiemelkedik a személyzet udvariassága, valamint az eligazodást és a várakozási időket érintő kritériumok.
A Budapest Airport minden évben részt vesz a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen, amelyben az utasok 37 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő repülőtéri szolgáltatásokat. Ez minden negyedévben a legfontosabb mutató a légikikötők számára, hiszen közvetlenül az utasok értékelése alapján tükrözi vissza az szolgáltatások minőségét.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jelentős változáson ment keresztül az elmúlt 5 évben, következetes stratégia mentén a minőséget és az utasélményt fókuszba helyezve több mint százmilliárd forint értékű fejlesztés-sorozatot valósított meg – teszi hozzá az üzemeltető.
Meghosszabbították a WELL Health-Safety minősítést
A Budapest Airport arról is ír: a 2023-ban megszerzett WELL Health-Safety minősítést meghosszabbították, ami igazolja, hogy a repülőtér-üzemeltető minden szükséges lépést megtesz az utasok és a személyzet biztonságának és egészségének garantálásáért.
A minősítési folyamat során független szakértők öt fókuszterületet vizsgáltak a terminálokon: a takarítási és fertőtlenítési eljárásokat, a vészhelyzeti készültségi programokat, az egészségügyi szolgáltatási erőforrásokat, a levegő- és vízminőség-menedzsmentet, illetve az érdekelt felek bevonását és a velük való kommunikációt.
A minősítés célja, hogy a vállalatok tulajdonosait és üzemeltetőit támogassa a személyzet, a látogatók és más érdekelt felek egészségének megóvásában. Magyarországon jelenleg a budapesti repülőtér 2-es terminálja az egyetlen létesítmény, amely rendelkezik ezzel a tanúsítvánnyal, és a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren: rajta kívül egyedül a San Franciscó-i 1-es terminál rendelkezik hasonló minősítéssel, amely a WELL Platinum fokozatot tudhatja magáénak.
Újabb nemzetközi és hazai elismerés a PR-csapatnak
A Budapest Airport a tavalyi évben számos egyedi és komplex kommunikációs aktivitást bonyolított le, aminek köszönhetően több kategóriában is indulni tudott a világ legnagyobb PR-díjátadó programján, a leginnovatívabb tartalmi megoldásokat szemléző In2 Sabre Awardson.
Az április 17-én, Londonban megrendezett díjátadón a 2023-as év két kiemelt kommunikációs projektjét is díjazta a zsűri: influenszer kampányok kategóriában a „24 óra a repülőtéren” sorozatot, valamint termékelhelyezés kategóriában a több díjátadón és a nézők körében is nagy sikert aratott, a TV2-n futó Szállj munkába! című reality-t.
Amint korábban megírtuk, a Budapest Airport járatfejlesztési csapata nemrég a Routes Europe szakmai rendezvényén kapta meg az 5-20 milliós utasforgalmú repülőterek kategóriájának legjobb légitársasági marketingje díját, valamint a rendezvény összesített győztese címet is.