Számos feltétellel, de jóváhagyta az Alaska Airlines és a Hawaiian Airlines egyesülését az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma.
A két légitársaság napokon belül lezárhatja a tavaly decemberben bejelentett, 1,9 milliárd dollár értékű tranzakciót a kormányzati jóváhagyás birtokában. A korábbi hírek szerint a seattle-i központú légitársaság részvényenként 18 dollárt, összességében 1 milliárdot fizet készpénzben a hawaii légitársaságért, emellett átvállalja annak nettó 900 millió dollárra rúgó adósságállományát is.
Az USA Közlekedési Minisztériuma a legfontosabb feltételként azt írta elő, hogy az Alaska Airlines, annak regionális leányvállalata, a Horizon Air és a Hawaiian Airlines az egyesülést követően meghatározott ideig különálló egységként üzemeljenek tovább.
A felek hat éves időtartamra kötelezettséget vállaltak arra, hogy mindkét cég fenntartja járatait azokon az útvonalakon, amelyeken eddig csak az Alaska és a Hawaiian versenyzett egymással, és ott is, ahol mellettük csak egy versenytárs repülte az adott viszonylatot.
Az egyesült cégnek fenn kell tartania a meglévő interline-megállapodásait a többi amerikai légitársasággal, valamint észszerű mértékben hozzáférést kell biztosítania a Honolului Nemzetközi Repülőtéren az infrastruktúrához a konkurensek számára. Emellett fenn kell tartani a távoli, ellátatlan közösségek ellátását, elsősorban Alaszkában.
A légitársaságnak garanciákat kell vállalnia a szolgáltatások és az ügyfélszolgálat minősége tekintetében is, valamint a mindkét légitársaság törzsutas-programjában szerzett mérföldek és státuszok értékének fenntartása mellett indíthat új, egyesített hűségprogramot a csoport.
Az Alaska Airlines korábbi közlése szerint a konszolidáció legújabb lépésével az USA ötödik legnagyobb légitársasága jön létre, aminek köszönhetően bővülnek az utasok számára elérhető közlekedési kapcsolatok, és élénkül a piaci verseny. A két cég flottájában összesen több mint 360 repülőgép teljesít szolgálatot, és mintegy 140 úti célra repülnek.
Az Alaska Airlines útvonalhálózata főként az USA nyugati partvidékét fedi le, míg a Hawaiian az USA több pontjára, a Csendes-óceán déli részére, Ausztráliába és Ázsiába irányuló hosszú távú útvonalak mellett a Hawaii-szigetek közötti járatokat üzemeltet.