A szakszervezet elutasította a menedzsment „véglegesnek és legjobbnak” nevezett ajánlatát a dolgozók juttatásairól, így folytatódik a 737, 767 és 777 típusok gyártósorait megbénító, szeptember 13. óta tartó munkabeszüntetés.

Az IAM szakszervezet nem fogadta el a Boeing újabb megállapodástervezetét, amelyet a menedzsment a legjobb és végleges ajánlatnak nevezett.

Ebben a cégvezetés az eredetileg ajánlott átlagos 25 százalékkal szemben négy év alatt 30 százalékos béremelést és a teljesítménybónusz visszaállítását vállalta, valamint az egészségügyi és nyugdíjjuttatások javítása mellett a ratifikációs bónusz duplájára, 6000 dollárra emelését ígérte, ha a dolgozók péntekig elfogadják az ajánlatot.

Frissítés: A Boeing, reagálva a szakszervezet válaszára, meghosszabbította a határidőt, és felajánlotta segítségét a szavazás mielőbbi megszervezése érdekében. Az érdekképviselet vezetése egyelőre nem egyezett bele, hogy megszavaztassa a tagságot az ajánlatról és a sztrájk befejezéséről. A szakszervezettől származó legfrissebb információk szerint a tagok elsöprő többsége nem tartja elégségesnek az újabb ajánlatot.

A szeptember 13. óta sztrájkoló, eredetileg 40 százalékos béremelést követelő dolgozókat képviselő szakszervezet jelezte, hogy a menedzsment nem volt hajlandó tárgyalni a dolgozókkal az elvárásaikról, az általuk letett ajánlat pedig sok, a dolgozók számára fontos ponton elmarad várakozásoktól, emellett a megadott pénteki határidőig nem is lehetséges a 33 ezer tag körében a szavazás lebonyolítása.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing a Reuters értesülése szerint azt közölte a vevőivel, hogy
a munkabeszüntetés lezárulta után még 2-3 hétig várhatók fennakadások az érintett típusok gyártásában.

Forrás: Boeing

Amint korábban megírtuk, a sztrájk miatt a Boeing kénytelen volt leállítani a gyártást a 737-esek rentoni összeszerelő üzemében és a 767-es és 777-esek gyártását végző everetti gyárában. Pénzügyi elemzők becslése szerint a munkabeszüntetés akár havi 3 milliárd dollárba is kerülhet a Boeingnek, amely miatt a vállalat rendkívüli megszorításokat vezetett be.

A pénzkiáramlás csökkentése érdekében a Boeing jelezte a beszállítói hálózatnak, hogy leállítja a 737-es, 767-es és 777-es programokhoz rendelt alkatrészek többségének átvételét, és felfüggeszti az újabb megrendeléseket is.

Emellett költségcsökkentés indult több területen, befagyasztották a munkaerő-felvételt, valamint a dolgozók, a menedzserek és a felsővezetés körében is felfüggesztették egyesek munkaviszonyát, fizetés nélküli szabadságra küldve az érintetteket.

A vállalat leállította a tervezett vezetői béremeléseket, a céges utazásokat, beleértve a vezetők első és üzleti osztályú repüléseit, nem tart külső helyszíneken megbeszéléseket, csökkentette a részvételét a légibemutatókon és egyéb kereskedelmi eseményeken, felfüggesztette a nem alapvetően szükséges tőkekiadásokat és nem fordít pénzt a létesítményekre, valamint szünetelteti a reklám, marketing és jótékonysági kiadásokat, emellett a dolgozók teljesítményének elismerését is.

A Boeing eredeti ajánlatában garanciát vállalt arra is, hogy az új kereskedelmi típusát a seattle-i régióban fogják gyártani. Az új típus vélhetően a 737-es keskenytörzsű következő évtizedben forgalomba álló utódja lehet, miután az „új közepes méretű gép”, a 797-esként is emlegetett NMA-t már korábban elkaszálták, bár a Boeing még nem jelentette be az új program terveit.

Legutóbb 2008-ban volt sztrájk a Boeingnél, amely közel két hónapra bénította meg a termelést, és milliárdos veszteséget okozott.