A Comac repülőgépgyártó és az Air China megállapodása szerint a kínai nemzeti légitársaság lesz a C929-es első üzemeltetője.
A kínai repülőgépgyártó a Zhuhai (Csuhaj) városban megrendezett kínai nemzetközi légiközlekedési kiállításon számolt be a C929-program jelentős előrelépéséről. A típust a Boeing 787 Dreamliner, valamint az Airbus A330neo és A350 kínai alternatívájának szánják.
A megkötött keretmegállapodás szerint az Air China lesz az új generációs szélestörzsű típus bevezető légitársasága
– számolt be a Shanghai Daily.
A felek a forgalomba állítás dátumáról és a megrendelt példányok számáról azonban nem hoztak nyilvánosságra részleteket.
A közlés szerint a jelenleg előzetes tervezési fázisban lévő típus alapváltozata 280 utas szállítására lesz alkalmas, és 12 ezer kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd.
Amint arról korábban beszámoltunk, a C929-et korábban Oroszországgal közösen fejlesztette a Comac CR929 néven, ám a szankciók miatt az orosz fél később kilépett a programból, és csak beszállítói feladatokat lát el a továbbiakban.