A hosszú ideje veszteségesen működő Spirit Airlines a fő hitelezőivel előzetesen egyeztetve Chapter 11 eljárás szerinti csődvédelembe vonult, és szerkezetátalakítási programot indít pénzügyi helyzete rendezésére.
Az amerikai ultrafapados légitársaság az erős utazási kereslet ellenére működik veszteségesen a magas üzemelési költségei miatt.
A Spirit Airlines pénzügyi problémáinak elmélyüléséhez nagy mértékben hozzájárult a Jetblue Airways-szel tervezett 3,8 milliárd dollár értékű fúzió év eleji meghiúsulása, amelyet az A320neo család új generációs Pratt & Whitney hajtóműveinek gondjai miatt a repülőgépek földre parancsolása tetézett.
A Spirit Airlines közleménye leszögezte, hogy a Chapter 11 eljárás szerinti csődvédelem alatt a légitársaság a szokásos módon folytatja működését.
A vállalat a hitelezőivel megkötött előzetes megállapodás szerint csökkenti adósságállományát, emellett 350 millió dolláros tőkebefektetésre kapott kötelezettségvállalást a meglévő kötvénytulajdonosoktól.
A Spirit Airlines arra számít, hogy a jövő év első negyedévének végéig befejezi a szerkezetátalakítási folyamatot, és kikerülhet a csődvédelem alól, emellett közlésük szerint a részvényeiket a közeljövőben kivezetik a New York-i tőzsdéről.