Végrehajtotta második szuperszonikus sebességű tesztrepülését a Boom XB-1-es demonstrátor, a fejlesztő cég pedig bejelentette, hogy a földön nem lesz hallható a szuperszonikus utasszállítója által keltett hangrobbanás.

A Boom XB-1-es kicsinyített demonstrátora január 28-án végrehajtott tesztrepülésekor lépte át első alkalommal a hangsebességet, és ahogy a fejlesztő cég várta, az eredmények szerint nem volt hallható a földön az általa keltett hangrobbanás, egyetlen alkalommal sem.

Lehetséges a „Boomless Cruise”, azaz a hangrobbanás-mentes szuperszonikus repülés – jelentette be Blake Scholl, a Boom alapítója és vezetője.

Forrás: Boom Supersonic

A vállalat szerint ez a „Mach cutoff” néven ismert jelenségen alapul, amelynek a lényege, hogy amikor a repülőgép nagy magasságban haladva átlépi a hangsebességet, a keletkező zajhatás nem éri el a földet. A jelenséget már több cég is vizsgálta, köztük a NASA, amely még 2016-ban publikált egy tanulmányt a témában.

A Boom Supersonic ennek bizonyítása érdekében mikrofonokat helyezett el a repülőgép útvonala alatt, amelyek megerősítették, hogy minden egyes átmenetkor a hangrobbanás nem érte el a földet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boom Supersonic

Mint ismert, a Concorde számára csak az Atlanti-óceán felett volt engedélyezett a hangsebesség átlépése, a hangrobbanás miatt.

A Boom Supersonic célja, hogy Overture néven egy szuperszonikus utasszállító repülőgépet dobjon piacra, amely 65-80 utast szállíthat, a mai típusok sebességének duplájával repülve, több mint 7800 kilométeres hatótávval.

A tegnapi az XB-1-es 13. és egyben utolsó tesztrepülése volt, a vállalat az összegyűjtött adatok és megszerzett tapasztalatok alapján készen áll arra, hogy egy héten belül véglegesítse az Overture, márciusban pedig a Symphony-hajtómű terveit. A Boom 18 hónapon belül kezdi meg a prototípus gyártását, amely három év múlva készül el, majd a következő évben hajtja végre szűzrepülést. A vállalat célja, hogy a szuperszonikus típus 2029 végéig forgalomba álljon.