Az amerikai repülőgépgyártó a kínai vevők vámháború miatt át nem vett gépeit másoknak értékesíti, a cégnek egyébként az első negyedévben sikerült csökkentenie veszteségét.
A Boeing megerősítette, hogy az USA és Kína között kibontakozó vámháború miatt a kínai légitársaságok nem veszik át megrendelt repülőgépeiket.
A Xiamen Airlines részére legyártott és átadás előtt álló három Boeing 737 MAX már vissza is repült az USA-ba a gyártó Csousanban működő átadóközpontjából.
A Boeing ebben az évben mintegy félszáz repülőgép átadását tervezte kínai vevői számára, közlése szerint ezeket a példányokat az erős keresletnek köszönhetően más üzemeltetőknek értékesíti, így az ügynek a cég szerint nem lesz érdemi hatása az idei gépátadási számokra.
A felszabaduló példányokra jelentkezők között sajtóinformációk szerint az Air India mellett dél-amerikai és délkelet-ázsiai légitársaságok is vannak.
A Tata-csoporthoz tartozó indiai légitársaság már korábban is átvett eredetileg kínai vevőknek gyártott 737 MAXokat, amikor a típus katasztrófái miatt mintegy négy évig nem repülhetett Kínában a típus, és nem is lehetett új példányokat átadni.
Ugyanakkor szakértők felhívták a figyelmet arra, hogy a már legyártott, a vevők igényeire szabott repülőgépek értékesítése jelentős átalakításokat igényelhet, ami gépenként több millió dolláros költséggel járhat, illetve az új vevők árengedményeket is kérhetnek.
Az amerikai repülőgépek importjának leállítására reagálva a China Southern Airlines bejelentette, hogy a korábbi tervekkel ellentétben mégsem válik meg Boeing 787-8 Dreamlinereitől.
A Boeing arról is kiadott közleményt, hogy jelentősen csökkentette veszteségét és pénzkiáramlását 2025 első negyedévében.
A repülőgép-átadások növelésének köszönhetően ebben az időszakban a gyártó 18 százalékkal 19,5 milliárd dollárra növelte árbevételét, első háromhavi veszteségét pedig 31 millió dollárra faragta le, ami jelentős javulás előző negyedévi 3,9 milliárd dolláros, illetve a tavalyi azonos negyedév 355 millió dolláros veszteségéhez képest.