Az Egyesült Államok törvényhozói újra nekifutnak egy 1973-as törvény eltörlésének, amely tiltja, hogy az utasszállító gépek a szárazföld felett szuperszonikus sebességgel repüljenek.
A Supersonic Aviation Modernization Act elnevezésű javaslat értelmében a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) köteles lenne egy éven belül lehetővé tenni a Mach 1 (azaz a hangsebesség határa) feletti polgári repülést olyan esetekben, ha a hangrobbanás nem éri el a földfelszínt.
A javaslatot benyújtó két szenátor indoklása szerint ha nem történik előrelépés, az az USA műszaki fölényét és nemzetbiztonságát kockáztatja a szuperszonikus fejlesztések terén, különösen Kína technológiai előretörésének fényében – írta a Flightglobal.
A törvényjavaslatot üdvözölte a denveri Boom Supersonic, amely Észak-Karolinában tervezi Overture nevű, szuperszonikus utasszállító típusának gyártását. Blake Scholl, a Boom vezérigazgatója szerint a szuperszonikus repülést engedélyezni kellene, ha nem jár hangrobbanással, mert úgy véli, a tilalom több mint fél évszázada hátráltatja az innovációt.

A cég XB-1 nevű demonstrátorát Kalifornia felett tesztelte, amelynek eredménye, hogy az Overture hangrobbanása nem lesz érzékelhető a földön a repülőgép aerodinamikai kialakításának és a „Mach cutoff” néven ismert jelenségnek köszönhetően. Utóbbi lényege, hogy amikor a repülőgép nagy magasságban átlépi a hangsebességet, a keletkező hullámok nem érik el a földet.
A múltban több amerikai próbálkozás is kudarcba fulladt, például tőkehiány miatt az Aerion projekt. Eközben a NASA és a Lockheed Martin közösen fejleszti az X-59 csendes szuperszonikus demonstrátort, de annak első repülését már többször is elhalasztották.