2017. második hónapjában 785 126 utast kezelt a budapesti repülőtér, mely 14,8%-kal haladja meg az előző év februárjában mért adatot.
A 2016. februári 683 831 fős utasszámot több mint 101 ezerrel sikerült túlteljesíteni a repülőtérnek 2017 második hónapjában, mely százalékban kifejezve 14,8 százalékos növekedést jelent.
A rövid februári hónapban mért számok azt mutatják, hogy az év második hónapjában sem torpant meg az utasforgalom bővülése a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Amint arról korábban beszámoltunk, 2017. januárban 818 806 utast kezelt a budapesti repülőtér, mely 16,7%-kal haladja meg az előző év első hónapjában mért adatot.
2016. rekordév volt a Budapest Airport számára, tavaly a repülőtér utasforgalma minden hónapban felülmúlta az előző évi teljesítményét, sőt egymást követően hat hónapban is meghaladta az 1 millió főt, május és október között hét számjegyű utasforgalmi utas-adatokat regisztráltak a repülőtéren.
2016-ban összesen 11 441 999 induló, vagy érkező utas fordult meg a budapesti repülőtéren, mely 11,1 százalékkal haladta meg a 2015-ben mért 10 298 963 főt.
Éves szinten némileg alacsonyabb százalékban mért növekedést jósolnak 2017-re, a 2016-ban mért magasabb bázis adatok miatt, de – amennyiben a légiközlekedés élénkülésének kedvező trendekben nem történik drasztikus változás – a 2017-es évben az utasszám elérheti a 12,5 milliót.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója 2017. március elején azt nyilatkozta az AIRportalnak, hogy a repülőtér a tervezettnél erősebb évet zárhat. Bár a vezérigazgató konkrét becsléseket nem mondott, hangsúlyozta, hogy a téli menetrendi időszakban jelentős plusz kapacitást dobtak piacra a légitársaságok, ezért rendkívül erős volt a forgalom. Ezt példázza a 16,7 százalékos bővülés idén januárban, miközben egy évvel korábban 12 százalékos volt a bővülés üteme. A lendület a téli menetrendi időszak végéig, azaz március végéig kitart, az viszont még kérdéses, hogy a nyári időszak hogyan alakul, mert nem látnak rá a foglalási adatokra.
Elindult a móló fejlesztése, check-in pult bővítés a meglévő épületekben, újabb parkolóhelyek kialakítása, futópályafelújítás
A Budapest Airport a BUD 2020 ötéves fejlesztési terv részeként 50 milliárd forintot (kb. 160 millió eurót) fordít a repülőtér fejlesztésére. Egyebek mellett elkezdődött a 2B Terminálon egy új, 10 000 négyzetméteres utasmóló építése, ehhez kapcsolódóan új F (Foxtrot) jelű gurulóutat építenek a repülők jobb kiszolgálása érdekében, épül a 2. Terminál előtt a 145 szoba kapacitású repülőtéri szálloda.
A 2B Terminálon tíz új check-in pult kialakítása kezdődött el, 1000 férőhellyel ismét bővül a parkolóhelyek száma. Idén tavasszal pedig elkezdődik az 1. (13R/31L) futópálya nagyszabású rekonstrukciója is.
A Budapest Airport 2017. január elején kezdte meg a B-utasmóló kivitelezését, a kettes terminál non-schengeni oldalán működő egyszerűsített beszállítókapuknak helyet adó bádogépület bontásával.
A repülőtér B Termináljához csatlakozó 220 méter hosszú új épületszárny jelentősen növeli a repülőtér beszállókapu kapacitását. Az új, angolul Pier B elnevezésű mólót kifejezetten arra tervezték, hogy kiszolgálja a széles törzsű repülőgép-állóhelyekre megnövekedett igényt, összesen 27 új beszállókaput és 10 új utashidat kínál (az összes utashíd száma nem nő ennyivel, mert a móló miatt néhány régi utashíd megszűnik).
A B utasmóló megépítése várhatóan másfél évig tart, az épület átadásáig a non-schengeni oldalon az eddiginél kevesebb beszállítókapu áll majd rendelkezésre, a fapados járatok utasait buszokkal szállítják majd a földi kiszolgáló cégek. A schengeni (A) oldalon egyelőre maradnak a bádogépületek és a gyalogos beszállítást szolgáló folyosók.
A repülőtér üzemeltető az következő egy-két évben várhatóan a meglévő épületek átalakításával bővíti a már most is szűkös check-in pult kapacitást és az utasbiztonsági áteresztő folyosók számát, hogy kezelni tudja a nyári hónapokban tapasztalható utasforgalmi csúcsokat. A 2C néven emlegetett új check-in vagy fapados terminál építése 2019. előtt nem várható.
A Budapest Airport továbbra sem közli az utasforgalmi adatait (és a légijármű mozgások számát sem), így a cikk elkészítéséhez a nemzetközi légiközlekedési adatok elemzésével foglalkozó cégek adatbázisaiban található adatokat használtuk – a Szerk.