A norvég regionális Wideroe légitársaság lesz a brazil Embarer új generációs gépének, az E190-E2-nek az indító légitársasága, az első gépek 2018-ban érkezhetnek meg – közölte a gyártó.
Elérte céljait 2016-ban a brazil Embraer
Éppen nyereséges lett az Embraer az első félév végén
Az Embraer közleményében erősítette meg, hogy a 41 gépes flottával rendelkező, bodoi székhelyű regionális cég lesz az első, aki forgalomba állítja majd az E190-E2-est. John Slattery, az Embraer vezérigazgatója a közlés szerint azt mondta, a légicég saját területén úttörőnek számít, nagy sikereket értek el és jelenleg is nagyon ambíciózusak.
A norvégok három E190-E2-re írtak alá szerződést és 12 további gépre van vételi opciójuk. A 2018-tól szállított gépek 114 székes változatban kerülnek a légitársasághoz, a rendelés értéke listaáron számolva 873 millió dollár, ha az opciókat is beleszámoljuk.
Stein Nilsen, a Wideroe vezérigazgatója azt mondta, tudva, hogy az Embraer mennyi munkát fektet az engedélyezési folyamatba, minden okuk megvan reménykedni, hogy az üzembe állítás zökkenőmentes lesz.
Az Embraer legújabb típusa, az E190-E2 tavaly májusban teljesítette szűzfelszállását, egy hónappal a tervezett időpont előtt. Akkor azt becsülték, hogy 18 hónap alatt szerzik meg az üzembe állításhoz szükséges dokumentumokat, és ezt az ütemtervet azóta is tartják.
Az Embraer E190-E2 típust kizárólag a Pratt & Whitney PW1900G hajtóművével lehet majd vásárolni. Ez a hajtómű ugyanannak az új generációs Pratt & Whitney PW1000G „geared turbofan” hajtóműcsaládnak a tagja, mellyel az A320neo repülőgépek és a rivális Bombardier CSeries repülőgépek is fel vannak szerelve.
Az E2 család három típusból fog állni, a legrövidebb törzsű E175-E2-ből, az elsőként levegőbe emelkedő E190-E2-ből és a hosszított törzsű E195-E2-ből.
A Wideroe légitársaság 1934-óta repül, jelenleg 41 gépes flottájukban csak Bombardier Q400-asok vannak, köztük a Malév egykori flottájának tagjai közül hárman is (HA-LQA, HA-LQC, HA-LQD). A cég honlapján a 2014-es üzleti beszámoló a legfrissebb, ami elérhető, e szerint 3,8 milliárd norvég korona (430 millió euró) árbevétel mellett 234 millió korona (27 millió euró) üzemi és 6,7 millió euró adózott nyereséggel zárták.