Az egész éves forgalombővülés nem állt meg decemberben sem, sőt, az év utolsó hónapja kimagaslóan jó volt a diszkontoknak, így mindenki jobb évet zárt 2016-ban, mint egy évvel korábban.
Ryanair
A legnagyobb diszkont folytatta menetelését, miután szinte minden hónapban kétszámjegyű bővülést mért az utasforgalomban, nagyobb méretű csoda kellett volna ahhoz, hogy a karácsonyi szezonban nem 10 százalékon felül bővüljön az ír fapados. Ez természetesen nem következett be, sőt: 20 százalékkal sikerült növelni az utasforgalmat 7,5-ről 9 millióra, a járatok töltöttsége pedig 3 százalékponttal 94 százalékra javult.
A Ryanair 2016-os utasforgalma szintén kétszámjegyű növekedést produkált: 2016-ban 15 százalékkal többen, 117 millióan választották O’Leary cégét.
easyJet
Nagyot szakított decemberben az easyJet is, az év utolsó hónapjában 15 százalékkal növelték az utasszámot az előző év decemberéhez viszonyítva. Ez volt az egyetlen hónap, amikor az easyJet 10 százalékon felüli növekedést tudott elérni, jellemzőek 5-7 százalék körül szóródott a havi teljesítmény. A járatok kihasználtsága 3,3 százalékponttal 89,9 százalékra javult.
Éves szinten az easyJet 74,4 millió utast fuvarozott, amely 6,6 százalékkal haladja meg a 2015-ös szintet. A járatok kihasználtsága 0,1 százalékponttal 91,5 százalékra mérséklődött 2016-ban.
Wizz Air
Azt már megszokhattuk, hogy a magyar hátterű Wizz Air jó számokat produkál, és nem volt ez másképp decemberben, sőt az év egészére nézve sem. Decemberben 23 százalékkal 1,8 millióra nőtt az utasok száma, míg a gépek átlagos kihasználtsága 85,1 százalékról 87,3 százalékra javult.
Korábbi tájékoztatása szerint a Wizz 2016-ban 23 millió utast szállított, amely 19 százalékos növekedést jelent a 2015-ös szinthez viszonyítva.