Pálfordulás történhetett a Qatar Airwaysnél, mert az eddig egymással szemben álló felek közül Akbar Al Baker kicsit megenyhült: együttműködésről vizionált.
Az öböl-menti légitársaság vezetője a CAPA díjátadóján beszélt erről a Point me to the plane szakblogon közzétett felvétel és leirat szerint. A körülményeket leírva kifejtette: természetében hasonló joint-venture megállapodásra törekszik, mint a British Airways-zel és a codeshare megállapodások fontosságára hívta fel a figyelmet.
Annyit azért megjegyezett, hogy a gyakorlatban egy kicsit másfajta együttműködésről lenne, szó hiszen a BA tulajdonosában, az International Airlines Groupban (IAG) 20 százalékos részesedést vásároltak. Egyúttal utalt arra is, hogy az Americannek dobnia kéne az Etihaddal kötött megállapodását.
Üzletember vagyok, és örülnék egy American Airlines együttműködésnek. Szerintem a Delta félrevezette őket, és végül rá fognak jönni, hogy jó üzleti lehetőség a Qatarral összefogni.
Ezt követően némi utalást is tett a jövőre nézve. Azt mondta, két és fél év múlva a mostani 190 gépes flotta nagyjából 250 darabosra bővül és kiemelten fontosnak tartják a géppark fiatalon tartását is. Emellett jövőbeni akvizíciókat is bejelentett Al Baker, bár konkrétumokat egyelőre nem mondott. Annyit jegyzett meg, hogy hamarosan nagyon érdekes bejelentéseket tesznek majd.
Az elmúlt években rendszeressé vált, hogy Al Baker nyilatkozataiban keményen nekiment a három nagy amerikai légitársaságnak, de az amerikaiak sem kímélik kommunikációjukban katari (és más öböl-menti) versenytársukat.
Az amerikaiak azt olvassák a többi közt a Qatar fejére, hogy tiltott állami támogatást kap és emiatt torzul a verseny, Al Baker pedig azt mondja (amit most is), hogy nem a szájukat kéne jártatni, hanem megfelelő színvonalú szolgáltatást kellene nyújtani.
A Qatar Airways augusztus elsejével emelte 20,1 százalékra részesedését az IAG-ben. Akkor azt mondták, hacsak nem változik meg gyökeresen a helyzet, nem áll szándékukban a további bevásárlás az IAG részvényeiből, bár júliusi álláspontjuk szerint akár a EU szabályai szerinti 49%-os törvényi küszöbig növelték volna befolyásukat.
Akbar Al Baker a Farnborough Air Show-n jelentette be, hogy cége felvásárolja a dél-amerikai LATAM légitársaság 10%-át, majd néhány nappal később, az Air Show negyedik napján írta alá azt a megállapodást, mely szerint a cég megszerezte az olasz Meridiana légitársaság részvényeinek 49%-át.