Az Airlines for Europe (A4E) lobbiszervezet és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) is ellenzi a légiforgalmi irányítók újabb, állításuk szerint indokolatlan sztrájkját és az unió szerveihez fordulnak.
A két szervezet ezt annak kapcsán közölte, hogy a múlt héten lezajlott a francia légiforgalmi irányítók idei tizenegyedik sztrájkja. Az Air Transport World hasábjain idézett közlemény szerint csak idén a görög, olasz, belga és francia irányítók munkabeszüntetése miatt 16 ezer óra késés keletkezett Európában. Emellett csak az A4E taglégitársaságai négyezer járatot töröltek.
Felhívták a figyelmet, hogy a múlt heti már a tizenegyedik idei francia ATC-sztrájk volt, a légitársaságok 15 százalékkal csökkentették a Franciaországba tartó járatok számát. Thomas Reynaert, az A4E ügyvezetője azt mondta, többedszer kérik az uniós hatóságoktól, hogy
akadályozzák meg ezeket az „indokolatlan” munkabeszüntetéseket, mert nem engedhetik meg 15 ezer irányítónak, hogy milliók utazását hiúsítsák meg Európa-szerte.
Hozzátette: nem kérdőjelezik meg az egyén munkaügyi akciókhoz való jogát, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy lokális érdekek nem akadályozhatnak egy Európa-szerte növekvő igényt.
Az A4E összesítése szerint 2010 és 2015 között 167 légiforgalmi irányító sztrájk volt az unió területén összesen 213 napon, ebbe már a munkabeszüntetés előtti és utáni járattörlések is beleszámítanak. Adatok szerint ebben az időszakban 30 ezer járatot kellett törölni.
A leggyakrabban Franciaországban, Görögországban , Olaszországban és Portugáliában van irányítói munkabeszüntetés, ezek a munkaügyi akciók az elmúlt hat évben 9,5 milliárd eurójába kerültek a légitársaságoknak, ennyi esett ki a járattörlések, és azok költségei miatt.
Az A4E lobbicsoportot idén januárban hozták létre Brüsszelben, jelenleg 11 taglégitársasága van, köztük a legnagyobb hálózatos és diszkont légicégek az Air France-KLM-től a Lufthansán át a Ryanairig.