Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Bizottság (ATSB) megerősítette, hogy a több mint két éve eltűnt 370-es Malaysian járatról való az a roncsdarab, amelyet még júniusban találtak Tanzánia partjainál. Decemberben végeznek a most vizsgált helyszínnel, de a kutatás folytatódik, ha nem találnak semmit.
Szakértők: hónapokon belül meglehet az MH370-es
Az Air Transport World cikke szerint a bizottság megállapította azt is, hogy a megtalált roncsdarab a 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es egyik jobb oldali fékszárny darabja. A roncsdarabot június 20-án találták meg.
A vizsgálat azt is kiderítette, hogy 2002 januárjában készült, az olasz gyártótól bekért adatok szerint a fékszárny ezen részét a 404-es gyártósorszámú Boeing 777-eshez készítették. Ezt a példányt 9M-MRO lajstrommal helyezték forgalomba 2002 május 31-én.
Az ATSB most azt vizsgálja, hogy következtetni lehet-e a fékszárny állapotából arra, hogy kiengedett, vagy behúzott állapotban volt-e akkor, amikor elvált a szárnytól. Ennek megértése ugyanis sokat segíthet a tragédia utolsó fázisában történtekre.
Ez az ötödik olyan roncsdarab, amiről szinte biztosra lehet mondani, hogy a 2014 március 8-án eltűnt Boeing 777-esről származik, de ez az első, amelyről egyértelműen, kétséget kizáróan beigazolódott az eredete.
Az ATSB a megerősítéssel együtt közölte, hogy eddig 110 ezer négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át az Indiai-óceán déli részén, a korábban kijelölt 120 ezer négyzetkilométeres térség vizsgálatával decemberben végezhetnek a szakemberek. Ez azonban az ATSB jelentése szerint nem jelenti azt, hogy befejeznék a keresést.
Legutóbb két nappal ezelőtt kerültek elő egy olyan roncsdarabok, amely feltételezhetően az eltűnt gépről származnak. Öt roncsdarabot találtak Madagaszkárnál, kettőn égési nyomok voltak, a szakértők azt vizsgálják, hogy mikor keletkezhettek rajuk ezek a sérülések.
Idén márciusban egyes szakértők azt mondták, hónapokon belül a nyomára bukkanhatnak az elveszett gépnek
A Malaysia Airlines Boeing 777-200-as repülőgépét 2014. március 8-a óta nem találják. Az MH-370-es járatot teljesítő, 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.