A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint májusban 4,6 százalékkal bővült a világ légi utasforgalma, az áruszállítás viszont alig nőtt az év ötödik hónapjában az előző évi szinthez képest.
Áruforgalom
A szervezet adatai szerint májusban az áru-tonnakilométerben mért ágazati teljesítmény 0,9 százalékkal lett magasabb, mint az egy évvel korábban. A légitársaságok viszont 4,9 százaléknyi plusz kapacitást biztosítottak, ami miatt a járatok átlagos töltöttsége 1,7 százalékponttal 41,9 százalékra csökkent.
Év közben a Közel-Keleten volt eddig a legnagyobb bővülés, de a vezető szerepet májusban Európa vette át, 4,5 százalékos növekedési rátával. Ezt viszont bőven ellensúlyozza, hogy a gazdasági válsággal, és emiatt számos légi járat felfüggesztésével sújtott Dél-Amerikában 9,7 százalékkal csökkent a szektor teljesítménye.
Az IATA szerint az előző havihoz képest lassuló növekedési ráta 80 százalékban a világ kereskedelmének alacsony volumenének köszönhető.
Utasforgalom
Valamivel jobb a helyzet az utasforgalom területén, bár a százalékos növekedés itt is visszafogottabb az év eddigi részéhez képest. Az IATA adatai azt mutatták, hogy az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény 4,6 százalékkal haladta meg a tavaly májusi szintet. A légicégek viszont ezen a területen is nagyobb mértékben bővítették a kapacitásokat az utasszám bővülésénél: 5,5 százalékkal több volt a kínálat, a járatok átlagos töltöttsége 0,7 százalékponttal 78,7 százalékra mérséklődött.
Ahogy az idei évben eddig minden hónapban, úgy májusban is a Közel-Keleten mérték a legnagyobb, 11,2 százalékos bővülést. Európában 2, Észak-Amerikában 3 százalékkal bővült a szektor, a világ utasforgalmának 30 százalékát adó Ázsia-Óceniában pedig 6,6 százalékos többlet mutatkozott.