Jelentős az eltérés az Airbus és a Boeing rendelési és átadási számai között utóbbi javára: a Boeing négyszer annyi gépre kapott rendelést, mint a toulouse-iak.
Rendelés
A Boeing az első negyedévben 139 repülőgépet adott el, ezek közül 16 szélestörzsű, a többi pedig a 737-es valamelyik verziója volt. Az előző évhez képest közel húsz százalékkal nőtt a rendelésszám, 2015 januárja és márciusa között a Boeing 116 gépet adott el.
Toulouse idén ehhez képest jócskán lemaradva mindössze 32 gépet tudott eladni, 12 darab A320-ast, 18 darab A330-ast és 2 darab A380-ast. Különösen rossz a helyzet akkor, ha az előző évi teljesítményt is megvizsgáljuk, a toulouse-iak egy évvel korábban még több gépre szereztek vevőt, mint a Boeing, összesen 121-et adtak el, ez 73 százalékos csökkenés. Furcsa módon az Airbus rendszerében továbbra sem szerepel az Iran Air 118 gépes rendelése.
A közölt számok bruttó rendelési adatok, a lemondásokat nem tartalmazzák.
Gépátadás
A gépek átadása terén szintén megverte a Boeing az Airbust, bár nem annyira, mint a rendelésekben. A Boeingtól az első negyedévben 176 gép került a légitársasághoz üzemeltetésre, ezek közül 30 darab 787-es, 23 darab 777-es, 1 darab 767-es 1 darab 747-es és 121 darab 737-es volt. Egy évvel korábban 184 repülőt adtak át, ez 4 százalékos csökkenést jelent.
Ennél csak egy kicsit nagyobb a gond az Airbusnál, ahol 125 gépet repültek át leendő bázisukra az üzemeltetők, 4 darab A350-est, 5 darab A380-ast, 13 darab A330-ast és 103 A320-as típuscsaládú gép hagyta el a végösszeszerelő csarnokokat. 2015 első negyedévében viszont még 134 gépet adtak át, ez hét százalékkal kevesebb.