Hidrogénüzemanyag-cellákat tervez az easyJet a repülőgépeire, hogy ezzel csökkentse Airbusai fogyasztását, a tervek szerint ezzel a megoldással évente akár 50 ezer tonna kerozint is megspórolhatnak – írta a The Guardian.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaság tervei szerint az első teszteket már idén év végén végrehajtaná, a technológiát gurulás közben használnák, amely a légitársaság közlése szerint a teljes kerozinfogyasztás 4 százalékát teszi ki.

A cellákat a gép törzsében helyeznék el, a rendszer akkumulátorait pedig pedig a fékezéskor visszanyert energiával töltenék, vagy a földi kiszolgálók is feltölthetnék.

A repülőgép gurulásához a gép főfutóihoz csatlakoztatott és a rendszer által táplált elektromotorokat használnák a hajtóművek tolóereje helyett.

A rendszer egyetlen mellékterméke a tiszta víz, melyet akár a repülőgép vízrendszerének feltöltéséhez használhatnak fel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezekkel az easyJet 2020-ra 7 százalékos csökkenést szeretne elérni a szén-dioxid-kibocsátásban, amely jelenleg átlagosan 81 gramm utaskilométerenként.

Az easyJet hidrogéncellás rendszere | © AIRportal.hu

Az easyJet hidrogéncellás rendszere

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!