Kétszázötvenedik keskenytörzsű Airbusának átvételét ünnepelte az európai repülőgépgyárral közösen az easyJet. Az A320-ast, amely átadásra került az angol diszkont légitársaság különleges festéssel látta el, mindenki számára jelezvén, hogy a flotta hányadik gépéről van szó.
Egyetlen légitársaságnak kétszázötven repülőgép az A320-as típuscsaládból, nem akármilyen mérföldkő ez az Airbus és az easyJet között fennálló kapcsolatokban. A mai hamburgi gépátadó ünnepségen ezért Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója és Didier Evrard, az Airbus programigazgató alelnöke és Christopher Buckley, európai értékesítési igazgató mellett Jean-Paul Ebanga, a hajtóműgyártó CFM International elnök-vezérigazgatója is jelen volt.
Az easyJet legújabb keskenytörzsű Airbusa egy A320-as (G-EZOL), amely a legutóbb átvett többi géphez hasonlóan már sharklet szárnyvég-technológiával áll szolgálatba, valamint a légitársaság idén, az alapítás huszadik évfordulójára bemutatott új festésmintáját is természetesen magán viseli.
Az 1995-alapított easyJet 2003 szeptemberében vette át a legelső Airbusát, egy A319-est (HB-JZA), amely a Genf és Nizza közötti járaton debütált. Az Airbus azóta folyamatosan szállította az új gépeket a légitársaságnak, átlagosan minden tizenhatodik napra jutott egy A320-as családból származó gép a flottának, amely mára Európa legnagyobbja, de világviszonylatban is a negyedik legnagyobb a keskenytörzsű Airbus-üzemeltetők körében.
„Jó érzés látni az easyJet folyamatos növekedését és sikerét, de még jobb érzés tudni, hogy ebben az Airbusnak is része van. Az easyJet megrendelései tovább erősítik az A320-as gépcsalád megítélését” – tette hozzá Didier Evrard, az Airbus alelnöke.
2017-től érkeznek az A320neo-k
Az lutoni központú easyJet-nek mostanra már 234 Airbus repülőgépe van, 85 darab 180 üléses A320-as és 149 darab 156 üléses A319-es, amelyekkel több mint 750 útvonalat szolgálnak ki 33 ország, 130-nál is több repülőterén megfordulva nap mint nap. A géppark fejlesztése azonban korántsem áll le, a társaságnak még 158 gépre van érvényes rendelése, és a teljes eddigi rendelésállományát figyelembe véve az easyJet az Airbus harmadik legnagyobb ügyfele.
A megrendelések között pedig már az új hajtómű opciós, a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett A320neo is szerepel, összesen 100 gépre érvényes igénnyel, amelynek szállításai 2017-2022 között lesznek bonyolítva. Az easyJet hajtóműszállító partnere a CFM International, ezért gépeik tolóerejét az ő CFM56-5B típusaik biztosítják. Az easyJet tavaly júliusban jelentette be, hogy A320neo-ihoz is a CFM erőforrását, az új, még gazdaságosabb és halkabb üzemű LEAP-1A-t választotta.