Napi négyre növeli a budapesti Liszt Ferenc repülőtérről elérhető isztambuli járatainak számát a Turkish Airlines, amely nemcsak a direkt összeköttetést, hanem a csatlakozási menetrendet is tovább szélesíti ezzel.
Csaknem háromszoros profiteredmény a Turkishnél
Turkish Cargo: még több cago-járat Isztambulból
A negyedik járat bevezetése az idei nyári menetrendben július 3-tól lép érvénybe. A Turkish Airlines az isztambuli Atatürk repülőtérről ezentúl délután 16:00-kor is indít egy gépet Budapestre, ahonnan az kora este 18:00-kor indul vissza a török nagyvárosba.
A Turkish Airlines jelentős direkt forgalmat bonyolít Isztambulba, ezért a városba utazóknak még nagyobb választék áll rendelkezésre az új menetrenddel, de legalább ilyen jelentősége van a negyedik járatnak a csatlakozási struktúra fejlesztésében is, mivel így még előnyösebb átszállások vehetők igénybe.
Választék pedig van bőven, a légitársaság ugyanis 264 elérhető úti céllal indította az évet, amelyből 45 város szerepel a belföldi és 219 a nemzetközi útvonalhálózatban. A Turkishnek folyamatosan növekszik a belföldi forgalma, ezért a Törökországon belüli célpontok legalább olyan hangsúlyosak, mint a hosszú távú járatokra való csatlakozás lehetősége.
Több járat, még kényelmesebb csatlakozások
A magyar piacon a Turkish Airlinesnak a törökországi forgalmat tekintve két konkurense is van. Mindkét légitársaság low-cost modellben működik és a város másik repterére, a Sabiha Gökçenre közlekedik. A belföldi forgalom tekintetében viszont egyedül a júniustól már heti öt járattal jelenlévő Pegasus Airlines lehet vetélytárs. A Wizz Air ebből a szempontból veszélytelen.
TK 1035 IST 07:25 08:20
TK 1036 BUD 09:05 12:05
TK 1033 IST 11:55 12:55
TK 1034 BUD 13:50 16:50
TK 1039 IST 16:00 17:05
TK 1040 BUD 18:00 21:00
TK 1037 IST 18:10 19:10
TK 1038 BUD 20:10 23:15
Helyi idők kerültek feltüntetésre. A felsorolt járatok a hét minden napján közlekednek.
A konkurencia szempontok sorolásában nem maradhat ki két másik légitársaság, az Emirates és a Qatar Airways sem, amelyek a hosszú távú járataik révén versenytársak, igyekezvén a dubaji, illetőleg a dohai elosztó központjaikra irányítani a forgalmat. Mindkét légitársaságnak viszont csak napi egy budapesti járata van, ezért amikor az utas csatlakozást választ négy járatával a Turkishnek előnyösebbek a pozíciói.
Mivel Isztambul az Öböl térségéhez képest repülési időben mintegy három órával közelebb van, mindössze két órás úttal elérhető, ezért nemcsak a keleti irányú átszállások, hanem még a nyugati, amerikai célpontok is versenyben vannak. Amikor a Turkish tavaly március 30-án elindította napi harmadik járatát már akkor úgy állították össze a menetrendet, hogy csaknem minden észak-amerikai járatra rá tudjanak hordani.
Végül, de nem utolsó sorban a Turkish cargo üzletága számára is előnyös az új járat. A Budapestre heti háromszor repülő Turkish Cargo kapacitásait immáron napi négy utasszállító gép fogja kiegészíteni.