Heti öt járattal tér vissza Kuba fővárosába az Iberia. A spanyol légitársaság a legújabb Airbus A330-as típusaival készül a havannai járat teljesítésére, akárcsak a két, teljesen új kolumbiai célállomására, amelyek Cali és Medellín lesznek.

Az Iberia 2013 februárjában vette át az első Airbus A330-300-as típusát. Jelenleg összesen 8 darab ilyen szélestörzsű gép van a flottában. (Fotó: Iberia) | © AIRportal.hu

Az Iberia 2013 februárjában vette át az első Airbus A330-300-as típusát. Jelenleg összesen 8 darab ilyen szélestörzsű gép van a flottában. (Fotó: Iberia)

Napok, sőt hetek óta téma a spanyol turisztika és légiközlekedés világában, hogy az Iberia várhatóan az idén nyáron újra nyitja havannai járatát. A hír beigazolódott, a spanyol légitársaság a mai napon hivatalosan is bejelentette, hogy csaknem két évi szünet után, június 1-jétől kezdődően visszatér Kuba fővárosába.

Az Iberia 2012 végén kellett, hogy úgy döntsön, felfüggeszti egyes latin-amerikai, köztük (2013 áprilisától) havannai járatait, mivel a légitársaság financiális problémáit és veszteséges üzemét a döntéshozók, élükön az International Airlines Group (IAG) vezetőségével csak úgy látták orvosolhatónak, amennyiben az Iberia optimalizálja járathálózatát. Most azonban, hogy jó irányban halad az átalakulás, megnyílt a lehetőség az újrafelvételre, sőt újabb, kolumbiai célpontok nyitására is.

A latin-amerikai desztináció törlések fájdalmasak voltak az Iberia számára, mivel a légitársaság hagyományosan erős szerepet tölt be a térség és Európa közötti légi forgalomban, de nem volt mit tenni, meg kellett lépni, amit az IAG előírt, mert a fennmaradásért küzdött a vállalat. Elszánt munkával megreformálták a hosszú távú járatok kabintermékeit, új üléseket és fedélzeti ellátást, beleértve a szórakoztató rendszert is bevezetve, majd 2014 tavaszán már az egyik legfontosabb visszatérést, Uruguay fővárosát, Montevideót jelenthették be, és a dominikai Santo Domingo is újra megjelent a hálózatban. Augusztusban, látva a javuló tendenciát az IAG flottafejlesztési programot is jóváhagyott, amelynek keretében új generációs A350-900XWB és további A330-as (megnövelt felszállósúlyú, 242 tonnás A330-200) típusok érkeznek a flottába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Cikkajánló Kicsiben a nagygép: Iberia A330-300

Bemutató az Iberia Airbus A330-asáról, amely nemcsak a hosszú távú járatokat teljesítő, korszerűsödő géppark alaptípusa, hanem a spanyol légitársaság megújult arculatának és kabintermékeinek is bevezetője egyben. Terítéken a Herpa közvetlenül a légitársaság rendelésére készült Iberia A330-300-as modellje.

Bemutatónkban a modellről készült részletes fényképek alatti képaláírásokban érdekes információk tudhatók meg a típusról.

Havanna és a Medellín-Cali menetrend

2015. június 1-jétől, hétfőnként, keddenként, szerdánként, szombatonként és vasárnaponként
IB6621 Madrid – Havanna 16:40 – 20:35
IB6620 Havanna – Madrid 22:45 – 13:35 (másnap)

2015. július 3-tól, szerdánként, péntekenként és szombatonként
IB6589 Madrid – Medellín 12:30 – 16:25
IB6589 Medellín – Cali 17:50 – 18:55
IB6588 Cali – Madrid 20:20 – 13:25 (másnap)

Az útvonalon a flotta Airbus A330-300-as típusai közlekednek, amelyeket Madridban az Adolfo Suárez Madrid-Bajaras nemzetközi repülőtér T4 terminálja szolgál ki. Az Iberia a oneworld légiszövetség tagja.

Havanna, amely a 2013. tavaszi beszüntetést követően Madridból csak az Air Europa Airbus A330-as, valamint a Cubana de Aviación Iljusin Il-96-os típusaival teljesített járatokkal volt elérhető menetrendszerű forgalomban, heti ötször, hétfőnként, keddenként, szerdánként, szombatonként és vasárnaponként lesz elérhető az Iberia-hálózatban.

A hálózatfejlesztés részeként a havannai bejelentéssel egyidejűleg az Iberia két vadonatúj kolumbiai célpontot is meghirdetett, Medellín és Cali városait, amelyek a főváros, Bogotá után a második, illetőleg harmadik legnagyobb városok az ugyancsak spanyol ajkú dél-amerikai országban.

A legújabb kolumbiai járatokat július 3-tól az Iberia egymásra fűzve üzemelteti, Madrid – Medellín – Cali – Madrid útvonalon, amely a hét három napján, szerdánként, péntekenként és szombatonként lesz elérhető. Az útvonalra itt is az új Airbus A330-300-asokat állítva, amelyeken Wi-Fi és GSM kapcsolat is rendelkezésre áll a teljes, business és economy osztályokkal működő, összesen 278 utasüléses fedélzeten.

Az Iberia, lévén hálózati légitársaságról szó, úgy igyekezett felállítani a menetrendet, hogy az a lehető legjobb csatlakozásokat tudja kínálni a madridi Barajas repülőtéren keresztül, mind Latin-Amerika, mind Európa irányába. Ezzel a három új célponttal egyébként a spanyol légitársaságnak huszonháromra növekedett azon desztinációinak száma, amelyeket a tavalyi évben kezdtek el újranyitni, illetőleg újonnan felvenni.

Budapestre is lesz Iberia-járat

Az Iberia idei évre tervezett hálózatbővítő programjában a budapesti Liszt Ferenc repülőtér is szerepel. A spanyol nemzeti légitársaság leányvállalatával, az Iberia Express-szel közösen közlekedik majd Madridból a nyári menetrendben június 2. és október 22. között. További részletek cikkünkben.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!