A tajvani Eva Air 2015. január 5-én nyugdíjba küldte az utolsó B-16409 lajstromjelű, Boeing 747-400 Combi repülőgépét. Ezek a repülőgépek kívülről majdnem ugyanolyanok, mint normál, utasszállító társaik, de vegyesen utasokat és árut is szállítottak.
A fedélzetének első része normál utasszállító gépként volt berendezve, a hátsó rész azonban fixen áruszállításra volt konfigurálva, a szárny mögött egy nagyméretű cargo-ajtó kapott helyet.
A légitársaság 1993. óta üzemeltette a Boeing 747-400 Combi repülőgépeket és összesen 10 ilyen gép repült a flottájában.
A repülőgépek a normál 747-400-asoknál kevesebb, mindössze 276 utast tudtak szállítani, mivel a géptörzs hátsó része teljes egészében cargo tér volt.
Európában a KLM rendelkezik még ma is ilyen repülőgépekkel, de a Kuwait Airways és az Asiana is repüli még a típust.
A Combi repülőgépeket az utasok egy része nem nagyon kedvelte, az 1987. novemberében a South African Airways ZS-SAS lajstromjelű Boeing 747-244B Combi (korábbi klasszikus 200-as verzió) repülőgépével történt katasztrófa rossz emlékei miatt.
Az SA 295-ös járat cargo terében tűz ütött ki, a repülőgép lezuhant és a fedélzeten tartózkodó mind a 159 ember életét veszítette.
Ezt követően sokan elvesztették bizalmukat az utasokat és árut a fő fedélzeten vegyesen szállító repülőgépekben, holott az alsó cargo térben szinte minden repülőgép szállít árut és a baleset nem a Combi repülőgép hibás konstrukciója miatt következett be.