Típusváltásra készül madridi járatain az Aerolíneas Argentinas. A SkyTeam-tag dél-amerikai légitársaság jövő év júliusától Airbus A330-200-as gépeivel készül teljesíteni az argentin és a spanyol főváros között napi rendszerességgel közlekedő járatát.
Megvan az Airbus-üzlet: A330-asokat vásárol Argentína
Az airlineroute.net járatinformációs portál értesülései szerint a típusváltást 2015. július 1-jétől lépteti érvénybe az Aerolíneas Argentinas, amely hagyományosan négy-hajtóműves gépekkel szokta üzemeltetni madridi viszonylatát.
Az útvonalon jelenleg Airbus A340-300-asok, míg azt megelőzően Boeing 747-400-asok voltak szolgálatban. Az utolsó Jumbós járat 2012. február 1-jén érkezett vissza Madridból Buenos Airesbe, azzal a légitársaság végleg ki is vonta flottájából a típust.
Madrid a legfontosabb európai járata az Aerolíneas Argentinasnak. Vannak ugyan járataik még Barcelonába és Rómába is, de a spanyol főváros hangsúlyos gazdasági és kulturális összeköttetésben áll Buenos Aires-szel. Az A330-200-asok bevezetését a légitársaság egyelőre nem indokolta, de erősen feltételezhető, hogy éppen ebből a kiemelt desztináció-szerepből adódóan váltanak a két-hajtóműves Airbusra. A flotta ugyanis 2015-ben kapja meg az első kettő, közvetlenül a gyártótól rendelt vadonatúj A330-asát, amelyek fedélzetükben is a legújabb, legkorszerűbb nívót képviselik.
Vannak már A330-asai a társaságnak. A most meglévő négy A330-200-as lízingelt gép, és használtan érkezett a gépparkba. Az első tavaly szeptemberben landolt Buenos Airesben.
Összehasonlítva a jelenleg Madridba rendszeresen repülő A340-300-as és az A330-200-as kapacitásait, a négy-hajtóműves mindössze hat utassal többet tud fedélzetére venni, a két típus teljesítménye ezen téren tehát lényegében megegyezik.
Az A340-300-as összesen 278, míg az A330-200-as 272 utast vehet fedélzetére, és mindkettő két-osztályos elrendezésben, business és turista zónával üzemel. Az viszont különbség, hogy a Club Cóndor üzleti osztályán az A340-300-ason nyolc utasnak többel van hely, de vélhetően semmi sem zárja ki, hogy adott esetben, amikor feltétlen szükség lenne ezekre a többlethelyekre, akkor eseti jelleggel az A340-es repüljön majd az A330-as helyett.