Megvalósulhat az A330-as és A380-as „neózása”, az említett típusok lehetséges újrahajtóművezéséről már tárgyalnak az Airbus és a szóba jöhető hajtóműgyártók illetékesei.
Nem sietős az Airbusnak az A380neo
AirAsia: Tony Fernandes A330neo-ért kiált
Már senkinek sem kellenek az A350-800XWB-k?
Bár az Airbus nemrég még arról nyilatkozott, hogy nem sürgős az A380-as ráncfelvarrása, úgy tűnik, a háttérben megkezdődtek a munkálatok egy korszerűbb hajtóművekkel ellátott variánson, de legalábbis puhatolózás mindenképpen zajlik.
A nagy megrendelés reményében a Rolls-Royce polgári erőforrásokért felelős igazgatója, Eric Schulz gáláns ajánlatot tett: „bármilyen megoldást várnak el tőlünk, mi leszállítjuk a lehető legjobb megoldást.” Azt azonban nem konkretizálta, hogy mely termék(eik)re alapozva kívánják kifejleszteni az A330neo és A380neo hajtóműveit, de minden valószínűség szerint a Trent 900-as jelenti majd a kiindulópont.
A Pratt&Whitney és a General Electric konkrétabb elképzeléseket közölt. A P&W a PurePower típuscsaládot szeretné felfelé bővíteni, így a két szélestörzsű gép számára reduktoros sugárhajtóműveket ajánl. A GE pedig a Dreamliner és a Boeing 747-8 esetében már bevált GEnx erőforrás combosabb verziójával várja a versenyt.
Kérdés, hogy mikortól szánja rá magát az Airbus a nevezett típusok újrahajtóművezésére. A legvalószínűbb eset, hogy 2016-ra már lesz valami a kezdeményezésből, így 2-3 éves fejlesztési periódussal számolva 2018-2019 táján szolgálatba is állhatnak az első példányok.