Ahogy azt korábban megírtuk egy új hazai charter légitársaság létrehozását tervezte az arab érdekeltségű Sayegh Aviation Group tulajdonában lévő Samair szlovák légifuvarozó. Az új cég neve Hungarian Charter Airlines lenne, de megőrizve a Samair anyavállalat arculatát.
Június 14-e, a zakhinthosi járatnyitás óta az anyavállalat megjelent Ferihegyen és azóta rendszeres charterjáratokat teljesít dél-európai nyaraló célpontokra a saját OM-SAA lajstromjelű repülőgépével, de rendszeresen igénybe veszi más fuvarozók kapacitását is. Ez arról tanúskodik, hogy korábbi hírekben bejelentett magyar anyavállalat elindítása és saját gépének forgalomba állítása fontos feladat lenne, de a magyar cég tényleges indulásáról egyelőre nincsenek pontos információk.
Néhány héttel ezelőtt, a korábban a Kyrgizistan légitársaság által beszerzett, de végül át nem vett, ezért hónapokig a műszaki előtéren álló B-737-400-assal kívánták bővíteni a flottát. A gépen elvégezték a szükséges karbantartási munkákat, majd néhány berepülést követően felfestették rá a cégcsoport logoját és a Samair feliratot.
A korábbi híreknek megfelelően a gépre felkerült a magyar lajstromjel is (HA-LKF), de azt később levették róla és néhány napja ismét felkerült rá az előző, lízingcég által használt N248SY lajstromjel. Egyes internetes források szerint a gép viszont OM-SBA-ként van nyilvántartva. Ez, valamint hogy a magyar lajstromjel lekerült róla, arra enged következtetni, hogy még nincs meg minden feltétel ahhoz, hogy saját (magyar lajstromozású) géppel kezdje meg az üzemelést a hazai leányvállalat.
A 737-es mindenesetre a műszaki előtéren várja, hogy ismét forgalomba állhasson, látszólag indulásra kész állapotban. A gépet a karbantartási munkák után berepülték, az utasterét pedig részben felújították. Az üléseket újra kárpitozták és kicserélték a szőnyeget is.