Megérkezett Budapestre a Wizz Air első Sharklet szárnyvégekkel szerelt, magyar lajstromozású Airbus A320-asa. A low-cost modellben működő légitársaság az első Kelet-Európában, amely az Airbus új szárnyvég-technológiáját alkalmazza.
A Wizz Air Hungary immáron 38 gépet számláló flottájában a HA-LWR lajstromú Airbus A320-as az első, amely Sharklet szárnyvéggel áll szolgálatba. A vadonatúj 180 üléses repülőgép egyenesen a gyárból, Toulouse-ból érkezett Budapestre. A gép 18:15-kor landolt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 31R futópályáján.
A Wizz-flotta legelső Sharkletes Airbusa az ukrajnai leánycég, a Wizz Air Ukraine gépparkjába került. Az UR-WUC lajstromú A320-ast márciusban vette át a légitársaság. Az AIRportal.hu rendszeres olvasói már pontosan tudják, hogy mi is az a Sharklet és valójában mi célt is szolgál, de érdemes feleleveníteni, hogy az új szárnyvégek valójában az új generációs A320neo típuscsaládhoz készült kiegészítők, amelyeket az Airbus a jelenlegi A320ceo-hoz is elérhetővé tett, tovább növelve a típus egyébként sem kedvezőtlen üzemeltetési mutatóinak előnyeit.
Az új Sharkleteknek köszönthetően, amelyek 2.4 méter magas felületet jelentenek a szárnyvégen az A320-as akár 4%-os üzemanyag takarékosságot is képes felmutatni. A kevesebb fogyasztás révén az üzemeltetők 100 tengeri mérfölddel hosszabb útvonalakra, vagy 450kg-mal nagyobb hasznos teherrel repülhetnek.
Minderre szüksége is lehet a Wizz Airnek, hiszen az utóbbi időben egyre hosszabb távú járatok indítására vállalkozik budapesti bázisáról. Elég ha csak a június 17-től induló bakui, vagy az október 28-tól induló dubai járatokra gondolunk. Amennyiben ezek a járatok teltházzal üzemelnek jól jöhet a nagyobb teljesítmény.
A Wizz Air flottája rövidesen újabb három Sharkletes A320-assal bővül. Az F-WWIA (majd HA-LWS) és az F-WWIR (majd HA-LWT) gyári berepülő lajstromot viselő gépeket már lencsevégre is kapták a toulouse-i repülőgépfotósok.