Megszerezte az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyét az Airbus A400M új generációs katonai szállító repülőgép, amellyel még közelebb került az első sorozatgyártott példány idei évre tervezett átadása.
Az EASA tanúsítványa azért különleges, mert az Airbus A400M az első olyan nagyteljesítményű katonai szállító repülőgép, amely a kezdetektől fogva civil standardokat is figyelembe véve készült. Ezt követően már csak a katonai hatósági engedélyek beszerzése szükséges ahhoz, hogy a típus első példányát az Airbus Military átadhassa a Francia Légierő számára.
A berepülés során komoly próbáknak vetették alá a négy légcsavarral hajtott típust, hogy a megrendelő országok légierejei a vártnál makacsabb körülmények között is számíthassanak Airbus katonai szállító gépeikre.
A prototípusokat földön és levegőben egyaránt alapos teszteknek vetették alá. A több, mint 300 órás program során az A400M megtapasztalhatta az Öböl menti országok hőségét, a kanadai és svéd fagyos reptereket, valamint a Föld legmagasabban fekvő városában, a bolíviai La Pazban is helyt kellett állnia; és a vizsgák során természetesen az Europrop TP400 típusú, egyenként 11ezer lóerejű hajtóműveknek is meg kellett felelni az EASA elvárásainak.
Mindeközben már a katonai jogosítások megszerzéséhez szükséges légi utántöltési, csapat-, és teherszállítási, valamint alacsony magasságú repülési gyakorlatok is kezdetüket vették. A berepülési programhoz az Airbus Military öt darab A400M „Grizzly” prototípust alkalmaz, amelyek már több, mint 4800 repült órát teljesítettek.
A típus 2009. december 11-én a sevillai Airbus Military bázisról felszállva teljesítette szűzrepülését. Az első üzembeállító franciákon túl Németország, Spanyolország, Egyesült Királyság, Törökország, Belgium, Luxemburg, Malajzia és a Dél-Afrikai Köztársaság is rendelt a típusból.
A Francia Légierő számára készült első sorozatgyártású A400M 2013. március 6-án repült először.