Lassan az összes nagy európai légitársaság összegyűlik az airberlin teteme fölé: most a Condor jelentkezett, hogy érdekelné a vergődő berlini légitársaság egy részére.
A Reuters az ügyet jól ismerő forrásaira hivatkozva azt írta, már ketten pályáznak az airberlin flottájára, illetve egyes járataira: a wet-lease konstrukcióban most is a gépek egy részét (38-at) bérlő Lufthansa, valamint a Thomas Cook utazásszervező cég leányvállalata, a Condor.
A társaság egyelőre az ajánlatot véglegesíti, elsősorban az európai hálózat érdekli, de szemet vetettek néhány hosszútávú járatra, illetve azok leszállási jogaira is. Konkrétumokat azonban egyelőre nem tudni.
A Lufthansa már a fizetésképtelenség bejelentése után közölte, hogy tárgyalásokat kezdtek a csoport egyes részeinek felvásárlásáról, és ennek részét képezi Niki Lauda egykori légitársasága, a főleg üdülő központokba repülő Niki, illetve annak flottája is.
A Reuters bennfentese szerint a flottát fel fogják osztani: a legvalószínűbb menetrend szerint 80-at kap a Lufthansa, 24-et a Condor és 40-et az easyJet.
Az airberlin jelenleg a német államtól kapott 150 millió eurós hitelből működik, ha ennek kifutásáig nem sikerül eladnia légitársaságot, akkor a slotokat felosztják a pályázó légicégek között.
A Condor korábban is jelezte már a Süddeutsche Zeitungnak, hogy aktív szerepet játszanának az airberlin „széthordásában”, az easyJet 40 gépre vetett szemet, az ír Ryanair pedig egy az egyben vinné az egész légitársaságot, bár ehhez további gazdasági adatokra lenne szüksége.
A Lufthansa diszkont leánya, az Eurowings egyelőre kimaradt a flottabizniszből, ők inkább az élő munkaerőre pályáznak és bejelentették, hogy 200 pilótát és 400 légiutas-kísérőt keresnek, akik A320-as Airbusra vannak kiképezve, ugyanakkor azt nem említették, hogy konkrétan az airberlin tagjaira fájna a foguk.
Az airberlin múlt héten jelentette be, hogy az Etihad pénzügyi támogatásának megszűnése miatt fizetésképtelenné vált és csődvédelmet kért.