Újabb részletek derültek ki a régóta tervezett repülőtéri vasútról Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának az InnoRail vasúti konferencián tartott előadásából. Ha hitelesek és véglegesek a közzétett látványtervek a Budapest Airport néhány hosszabb távú fejlesztéseiről is lehull a lepel, új külső állóhelyekkel bővülhet például a kettes forgalmi előtér.

A Magyar Idők szerint a reptérre kitérő, összesen 22 kilométeres új vasútvonal hét kilométeres szakasza a földfelszín alatt futna és a repülőtér területét már a föld alatt érné el (de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a reptéri vasúti leágazás végig alagútban futna – a Szerk.).

A korábbi tervekből már ismert volt, hogy a vasút az egyes (13R/31L) futópálya észak-keleti oldalán, a pályával párhuzamosan halad majd.

A vasútállomás látványterve a Közlekedés Facebook oldal szerint.

Az államtitkár elmondása szerint az alagútnak és vasúti technikának is speciális biztonsági feltételeknek kell megfelelnie: nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét.

Az új leágazás terveit IKOP-finanszírozásban készítik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – mondta az államtitkár.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A HVG.hu cikke arra emlékeztet, hogy a tervek szerint repteret úgy kötik be a vasúti közlekedésbe, hogy a Budapest–Cegléd vasútvonalból Pestszentlőrinc és Monor között egy új szakasz ágazik majd ki. A 22 kilométer hosszú kitérő hét kilométeren át a föld alatt halad majd, és úgy éri el a reptéri terminált.

A kormány tavaly novemberben döntött arról, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret bekötik a kötöttpályás közlekedési rendszerbe. Ezt régóta tervezik már, többfelé elképzelés is volt, de egyiket sem valósították meg, a repteret most busszal érhetik el a tömegközlekedők.

Ezek lehetnek a végleges tervek?

Forrás: Közlekedés Facebook oldal

A Közlekedés.org Facebook-oldalán látványterveket tettek közzé a korábban már ismert nyomvonalról és új ferihegyi állomásról, valamint az állomás elhelyezéséről, de nem részletezték, pontosan honnan származnak, illetve azt sem tudni, ezek lehetnek-e a végleges tervek.

A közzétett látványterveken szerepel a repülőtér kettes forgalmi előterének bővítése is, mely szerint a 2B termináltól dél-nyugati irányban 16 új  külső, azaz nem közvetlenül a terminál mellett elhelyezett repülőgép állóhellyel bővülne az APRON. A terveken szerepel még a 2C terminál, mely a jelenlegi 2A csarnokhoz kapcsolódna és a középső terminál parkoló területén vagy az alatt létesített hatalmas fogadócsarnok is.

A terven nem szerepel a régóta tervezett 2A-móló, bár a repülőgép-állóhelyek elrendezését már annak megfelelően rajzolta be a készítő, mintha az a szárny is megépülne.

A Közlekedés.org Facebook-oldal idő közben a bejegyzést és a látványterveket eltávolította oldaláról.