Megtörtént, amire több szakértő is felhívta a figyelmet: az Air Berlin leállása miatt jelentősen emelkedtek a német belföldi járatokra a jegyárak. A német versenyhivatal vizsgálatot is indított, bekérve a Lufthansa adatait, bár a légitársaság szerint nem változtatott az árazási politikáján.

Emelkedni kezdtek a jegyárak a német belföldi járatoknál az Air Berlin leállása óta, ahogy attól többen is féltek a csődhelyzet idején, ezért a német versenyhivatal vizsgálatot kezdett – írja az aero.de portál. A testület vezetője, Andreas Mundt pénteken azt közölte, hogy a Lufthansától információkat kértek az árazásukról.

Egyes német belföldi útvonalakon akár 30 százalékkal is növekedtek a jegyárak a tapasztalatok szerint, bár a Lufthansa azt állítja, hogy nem módosítottak az árazási rendszerükön.

Sok idő még, mire a leállt Air Berlin-gépek újra a levegőbe emelkedhetnek (Fotó: AIRportal.hu)

Az Air Berlin leállásával sok ezer ülőhely esett ki a forgalomból, az aero.de másik cikke szerint egy szakértő azt mondta, tapasztalatuk szerint valóban nem piszkált bele a Lufthansa az árazásba. Ám, mint elmondta, az automatikusan működő árazórendszer érzékeli, hogy gyorsabban telnek meg a repülőgépek, így a drágább jegyárkategóriákat is előbb élesíti.

A Lufthansa álláspontja szerint a magasabb átlagos jegyárak nem csak a kiesett kapacitás miatt vannak – az Air Berlin teljes átvételét a Lufthansa és az Easyjet több hónap múlva tudja csak levezényelni –, hanem a nagyobb kereslet miatt is. Mint beszámoltunk róla, a Lufthansa a Frankfurt-Berlin útvonalon meghosszabbította a 747-eseinek közlekedtetését a sok utas miatt .

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Carsten Spohr Lufthansa-vezér közlése szerint amint az uniós hatóságok is rábólintanak az Air Berlin mintegy felének átvételére, havi ezer új járatot állítanak szolgálatba a belföldi piacon, és így az árak ismét stabilizálódhatnak.

Iparági információk szerint az Európai Unió illetékes hatósága már december 7-én meghozhatja az első döntését arról, hogy az Air Berlin egy-egy részét megveheti-e a Lufthansa és az Easyjet.

Az is lehetséges azonban, hogy az uniós versenyhatóság mélyebb vizsgálatra lát szükséget, és így további 90 napig meghosszabbítja az eljárás idejét. Ehhez még hozzájön a repülőgépek és a munkavállalók átírása az új tulajdonosokhoz, a mindenféle szükséges engedélyekkel együtt. A német versenyhivatal is inkább az uniós hatóság álláspontjára kíván hagyatkozni egyébként.

A becslések szerint jó, ha a jövő év nyarára helyre áll a piac, de akár jövő őszig is elhúzódhat az Air Berlin-szétdarabolás utáni konszolidáció. A Eurowings csak januártól tervezi az első átvett gépek és járatok üzemeltetését, és az Easyjet is még több hónappos átmeneti időszakot irányoz elő.