Beleegyezett a Qatar Airways abba, hogy átláthatóbbá tegye finanszírozását és ezzel azt bizonyítsa az amerikai versenytársainak, hogy nem kap állami támogatást.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint Akbar Al Baker légitársasága abba is belement, hogy nem gyakorolja amerikai járatok esetében az ötödik szabadságjogot, vagyis nem fog indirekt jártokat üzemeltetni az Egyesült Államokba.
Az amerikai légitársaságok a bejelentést természetesen fényes győzelemként értékelték az USA eddigi egyik legnagyobb kereskedelmi vitájában.
A becslések szerint Katar állam az elmúlt 10 évben mintegy 17 milliárd dollárt adott légitársaságának, ez az, ami nem tetszett az amerikaiaknak, mondván, a tiltott állami támogatás versenytorzító hatású. Peter Carter, a Delta vezérigazgatója a hírre reagálva azt mondta, mérföldkőnek számít ez a megállapodás, amely biztosítja, hogy a versenytársak is ugyanolyan feltételek mellett működnek és nem ássák alá a nemzetközi megállapodásokat. Két éven belül pedig beszünteti az állami vállalatokkal kapcsolatos pénzügyi tranzakciókat és kereskedelmi alapra helyezi azokat.
At Emirates és az Etihad egyelőre nem része ennek a megállapodásnak, és arra a mostani diplomáciai válságban nincs is semmilyen remény, hogy az Egyesült Arab Emírségek és Katar olyan megállapodást kössön, amely a két légitársaságot a Qatar Airways útjaira terelné pénzügyileg.