Három helyett már csak egy daru forog és emeli az építőanyagokat a Liszt Ferenc nemzetközi Repülőtéren, ahol jó ütemben halad az új, több mint tízezer négyzetméteres utasmóló építése. Az épület tetőszerkezete január végére teljes mértékben elkészül, így a daruk helyett már a belső munkákra került át a hangsúly.
Mind a hét beszállító folyosó acélszerkezete a helyére került a budapesti repülőtér 2B oldalán.
Ezek lesznek azok a folyosók, amelyeken keresztül az utasok közvetlen megközelíthetik a repülőgépeket a beszállásnál vagy a kiszállítás során.
Az acélszerkezetű folyosók széles betonlábakon állnak, amelyekhez a későbbiekben a beszállító folyosók mozgatható részeit csatlakoztatják.
A betonból épített lépcsőházak azonban akár a buszos, akár a gyalogos beszállítást is lehetővé teszik a jövőben – a légitársasági igényektől függően.
A KÉSZ Építő Zrt és az alvállalkozói már sok helyen az új utasmóló szigetelését szerelik, illetve az azt eltakaró homlokzati elemeket rögzítik a helyükre.
Január végétől pedig megkezdik az óriási üvegablakok behelyezését, ami után a belső munkákat, a szerelvényezést már zavartalanul lehet végezni.
Az utasmoló mindkét szintjén (külön szinten zajlik majd a beszállítás és eggyel alatta lesz az érkezési folyosó) folytatódnak az elektromos berendezések szerelési munkái, párhuzamosan már sok helyen elkészültek a belső gipszkarton válaszfalak is. Várhatóan január végétől már burkolók veszik át a terepet és elkezdik a padlózat kiépítését.
„Eddig az időjárás is a kegyeibe fogadott bennünket, hiszen januárban nem voltak olyan fagyok, amik jelentősen hátráltatták volna az építkezést. A homlokzati munkáknak köszönhetően a repülőtér utasai már most egész pontos benyomást kaphatnak az épület kontúrjairól, amely az átadás után mindkét oldalon bepillantást enged a repülőtér életébe, jól látható lesz a gépek földi kiszolgálása” – jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója. Hozzátette:
„Partnereinkkel együtt minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy az eredeti határidőben, vagyis 2018 harmadik negyedévére az utasok és a légitársaságok birtokba vehessék az új létesítményt.”
A 2B terminálhoz kapcsolódó utasmóló megépítése az egyik legfontosabb része a Budapest Airport 50 milliárd forintos (mintegy 160 millió Eurós) BUD 2020 elnevezésű repülőtér fejlesztési tervének, melyet a repülőtér üzemeltetője teljes egészében saját finanszírozásból valósít meg 2020 végéig. A B oldali utasmóló megvalósításának összköltsége meghaladja a 25 millió eurót (7,8 milliárd forintot).