Jelentősen nőtt Budapesten a légiáru-forgalom 2017-ben, összesen több mint 127 ezer tonna áru fordult meg Magyarország legnagyobb repülőterén. Ez 13,4 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest, mely még a régió kedvező növekedési adatait tekintve is szép eredménynek számít. A luxemburgi áruszállító légitársaság nagy mértékben kivette a részét a növekedésből.
A budapesti légiáru-forgalom szignifikáns részét, mintegy tizenegyezer tonnát a Cargolux Airlines Hong Kong – Budapest – Luxemburg vonalon repülő járatai generálták.
A Cargolux budapesti forgalma 2017-ben mintegy 14,5%-kal, az átlag felett növekedett az előző évhez viszonyítva.
A luxemburgi bázisú cég ezzel Budapest legjobban teljesítő áruszállító légitársasága lett, a Budapest Airport február elején megrendezett gálaünnepségén ezt díjjal is elismerték.
A légitársaság Jumbojet gépei már tizenöt éve rendszeres járatokat teljesítenek Budapestre, hetente több alkalommal.
A nagyobb és modernebb Boeing 747-8F 2011 októberi forgalomba állítása óta (a típus indító légitársasága a Cargolux) leginkább az új változatok, de esetenként a régebbi -400F gépek közlekednek az útvonalon.
„Az elmúlt években Budapest meghatározó cargoközpont lett a Kelet-Közép-Európa régióban, ezen szerepe még meghatározóbbá válhat a 2019 nyarán megnyíló ‘Cargo-City’ áruszállító-központjával” – írta a légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye.
A Cargolux Airlines International Európa egyik vezető áruszállító légitársasága, fő bázisa Luxemburg Findel repülőterén található. Flottáját tizenhárom Boeing 747-400 Freighter, és tizennégy modernebb, Boeing 747-8F gép alkotja. Utóbbi típusváltozat egykori gyári tesztpéldánya is a légitársaság flottájában repül, LX-VCA lajstromjellel.
Hálózatuk három kontinens 85 országának 250 repülőterét foglalja magába.
A Cargolux járatai tavaly 70% körüli átlagos load-factorral üzemeltek, amely jóval az iparági átlag felett van.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Cargolux 2018-ban használt Boeing 747-400F vagy 747-8F repülőgépekkel kívánja tovább bővíteni flottáját. A flottabővítés kapcsán a légitársaság új pilótákat is toborozna, mintegy hatvan embert keresnek luxemburgi bázisukra.
A cég szakemberei folyamatosan vizsgálják az új útvonalak megnyitásának lehetőségeit is, a vezérigazgató kiemelte, hogy az Emirates Skycargoval kötött együttműködésüknek köszönhetően hozzáférnek a partner globális hálózatához.
Emellett a cég leányvállalatán, a Cargolux Aircraft Mechanich-en keresztül kiterjedt szolgáltatás-kínálattal rendelkezik a Boeing 747-es és Boeing 777-es típuscsalád karbantartására. Az ún. line maintenance (forgalmi karbantartás) mellett hangár-karbantartást is kínálnak, „C-Check” szintig.