Októberben átvette első Dreamlinerét az Air Tahiti Nui, az új típussal együtt új kabinkonfigurációt is bevezet a cég.

Az új generációs szélestörzsű első példánya sikeresen debütált a cégnél, a gép november 8-án teljesítette első kereskedelmi járatát Papeetéből az új-zélandi Aucklandbe.

Az A340-300-asoknál jóval gazdaságosabb üzemeltethetőséggel bíró 787-9 Dreamliner hamarosan teljesít néhány járatot a Francia Polinézia és Los Angeles közötti útvonalon is, további útvonalakon viszont csak akkor jelenik meg, ha több lesz belőle a cégnél.

Az Air Tahiti Nui a tervek szerint januárban kapja meg második, szintén lízingelt 787-esét, amellyel először a tokiói járaton hajtják végre a típuscserét, márciustól pedig a kaliforniai nagyvárosba, azon keresztül pedig Párizsba is kizárólag az új kéthajtóműves fog közlekedni.

A cég által megrendelt további három Dreamliner közül egy-egy darabot 2019 januárjában, májusában illetve augusztusában szállít majd le az amerikai gyártó. A gépek közül csak a második két példányt adják majd át közvetlenül az Air Tahiti Nui-nak, az első két gépet ugyanis csak lízingbe veszi a légitársaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

Négyhajtóművesek alkonya

Az Air Tahiti Nui követve a nemzetközi trendeket, lassan kiöregedő négyhajtóműves gépeit az alacsonyabb fogyasztás és karbantartási költségek miatt modern, kéthajtóműves gépekkel váltja fel.

Az átlagosan közel 16 éves A340-esek közül hármat a tervek szerint értékesítenek, egyet visszaadnak a tulajdonos lízingcégnek, az ötödik gép viszont az ATW Online cikke szerint továbbra is flottában marad, és továbbra is charter járatokat teljesítenek vele.

Emellett a cég fejleszti kabintermékét is, az A340-eseken eddig 30 business osztályú ülés mellett 264 economy kategóriás ülés volt, 2-4-2 elrendezésben, a 787-eseken ebből az ülőhely kategóriából már csak 232 lesz 3-3-3-as elhelyezkedéssel, továbbá lesz 32 prémium-economy osztályú ülés is 2-3-2 sorelrendezésben, melyek nagyobb lábtérrel, és plusz kényelmi funkciókkal rendelkeznek majd.

Business osztályon az elrendezés marad az A340-eseken megszokott 2-2-2 kialakítás, az ülések azonban jelentősen mások lesznek a Dreamlinereken mint az elődtípuson. A teljesen vízszintes ággyá alakítható székeket a Rockwell Collins tervezte és gyártja, beépített Panasonic eX3 IFE fedélzeti szórakoztatórendszerrel és nagy sebességű műholdas internetkapcsolattal.