A vezérigazgató tájékoztatása szerint a Southwest Airlines azon gondolkodik, hogy Baltimore-ból kanadai és akár európai járatokat indítson a következő években. Utóbbiaknak feltétele, hogy code-share megállapodásokat kössön a légitársaság más cégekkel.
Öt éven belül ki akar alakítani weboldalán devizakezelési és idegen nyelvű (multilanguage) szolgáltatási képességeket, valamint a code-share-t lehetővé tevő technológiákat a Southwest Airlines – közölte Gary Kelly vezérigazgató az aviator.aero portál szerint. Ezekre azért lát szükséget az USA-beli diszkont óriás, mert folytatni kívánja a nemzetközi terjeszkedést.
A tervek között van, hogy valamikor a következő években Kanadába, illetve Európa is járatokat indítson a légitársaság a Washington D. C. közelében lévő Baltimore-ból.
Előbbiek megvalósítása azon múlik, hogy mennyi kanadai utasuk választja őket, utóbbiak, tehát a transzatlanti járatok pedig azon, hogy sikerül-e code-share megállapodásokat kötni.
Ennél nem részletezte, mire gondol, de nyilvánvalóan európai légitársaságokra. Megjegyzendő, hogy az ultrafapados Ryanair már kötött ráhordó-megállapodást több európai légitársasággal is.
A Southwest 2019-es elképzeléseinél azonban egyelőre még csak a hawaii üzemelésen, illetve az Észak- és Dél-Amerikában tervezett terjeszkedésen lesz a hangsúly.
Az utóbbi években a transzatlanti piacon számos érdekes fejlemény történt a diszkont légitársaságok körében, a Norwegian például már jó ideje összeköti Európát az Egyesült Államokkal, mind elsődleges, mind másodlagos-harmadlagos repterekre repülve.
A skandináv diszkont cég a Dreamlinerek mellett a Boeing új generációs hajtóművekkel szerelt, ezért nagyobb hatótávolságú 737 MAX-típuscsaládjának köszönhetően keskenytörzsűekkel is repül az óceán felett, amelyet azonban hagyományos légitársaság, mint például az Air Canada is részben az Atlanti-óceán átrepülésére tervez használni.
A Southwest is rendelkezik MAX-okra szóló megrendeléssel, így technikailag nem elképzelhetetlen, amiről Kelly beszél.