Az Airbus 306, a Boeing 280 repülőgépet adott át az idei év első felében, az európai gyártó némileg gyengébben teljesített, amerikai riválisa viszont mondhatni megtáltosodott 2024 azonos időszakához viszonyítva.

Az Airbus a második negyedévben 170 repülőgépet szállított vevőinek, az év első felében pedig elérte a 306 darabot az átadások száma, amely 5,3 százalékkal kevesebb 2024 azonos időszakához képest.

Ebből 273 keskenytörzsű (41 az A220-as és 232 darab az A320 család), rajtuk kívül 12 A330-as és 21 darab A350-es került az üzemeltetőkhöz.

Az Airbus korábbi közlése szerint 820 kereskedelmi repülőgép átadását tervezi 2025-ben, amely 7 százalékos növekedés lenne a tavalyi évben elért 766-hoz képest.

A kitűzött éves cél eléréséhez az év második felében 514 példányt kellene átadnia az európai gyártónak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus teljesítménye az ellátási láncok problémái, főként az új generációs hajtóművek és egyes kabinberendezések szállítási késései miatt esett vissza.

Forrás: Airbus

A Boeing lapunkhoz eljuttatott közlése szerint 150 kereskedelmi repülőgépet adott át a második negyedévben, amely jelentős növekedés a tavalyi azonos időszak 92 darabos teljesítményénél.

Az év első hat hónapjában az amerikai gyártó 280 kereskedelmi gépet juttatott az üzemeltetőkhöz, amely jelentős javulás a 2024-es első félévi 175 példányhoz képest.

Ebben főként a 737 MAX család átadásainak meglódulása játszott szerepet, bár ennek egy része már korábban legyártott és tárolt példányok forgalomba helyezését jelenti.

Az év eddigi részében összességében 209 darab 737-es, 14 767-es, 20 777-es és 37 787-es került az üzemeltetőkhöz.

Az amerikai cég az idei évre sem tett közzé gépátadási célt.

Míg 2025 első negyedévében a két gyártó fej-fej mellett teljesített az átadások terén, az első félév végére az Airbus egyértelműen átvette a vezetést.

Mindkét gyártó jelentősen növelte eladásait a tavalyi évhez képest

Az Airbus idén eddig 494 repülőgép eladásáról állapodott meg, a lemondásokat levonva (nettó) 402 példánnyal tudta növelni megrendeléseit.

A Boeing 668 repülőgépre szerzett megrendelést az év eddigi részében, a lemondásokat és konverziókat levonva 625 darabbal tudta bővíteni rendelésállományát.

Az Airbus a tavalyi év azonos időszakában (nettó) 310, a Boeing pedig mindössze 115 géppel növelte rendelésállományát.

Az európai gyártó esetében fontos megemlíteni, hogy az adatokból kiderült: az A350F szélestörzsű áruszállító típus első vevője, az Air Lease Corporation (ALC) visszamondta a 2021-ben hét példányra leadott megrendelését.