Az Airbus 306, a Boeing 280 repülőgépet adott át az idei év első felében, az európai gyártó némileg gyengébben teljesített, amerikai riválisa viszont mondhatni megtáltosodott 2024 azonos időszakához viszonyítva.
Az Airbus a második negyedévben 170 repülőgépet szállított vevőinek, az év első felében pedig elérte a 306 darabot az átadások száma, amely 5,3 százalékkal kevesebb 2024 azonos időszakához képest.
Ebből 273 keskenytörzsű (41 az A220-as és 232 darab az A320 család), rajtuk kívül 12 A330-as és 21 darab A350-es került az üzemeltetőkhöz.
Az Airbus korábbi közlése szerint 820 kereskedelmi repülőgép átadását tervezi 2025-ben, amely 7 százalékos növekedés lenne a tavalyi évben elért 766-hoz képest.
A kitűzött éves cél eléréséhez az év második felében 514 példányt kellene átadnia az európai gyártónak.
Az Airbus teljesítménye az ellátási láncok problémái, főként az új generációs hajtóművek és egyes kabinberendezések szállítási késései miatt esett vissza.

A Boeing lapunkhoz eljuttatott közlése szerint 150 kereskedelmi repülőgépet adott át a második negyedévben, amely jelentős növekedés a tavalyi azonos időszak 92 darabos teljesítményénél.
Az év első hat hónapjában az amerikai gyártó 280 kereskedelmi gépet juttatott az üzemeltetőkhöz, amely jelentős javulás a 2024-es első félévi 175 példányhoz képest.
Ebben főként a 737 MAX család átadásainak meglódulása játszott szerepet, bár ennek egy része már korábban legyártott és tárolt példányok forgalomba helyezését jelenti.
Az év eddigi részében összességében 209 darab 737-es, 14 767-es, 20 777-es és 37 787-es került az üzemeltetőkhöz.
Az amerikai cég az idei évre sem tett közzé gépátadási célt.
Míg 2025 első negyedévében a két gyártó fej-fej mellett teljesített az átadások terén, az első félév végére az Airbus egyértelműen átvette a vezetést.
Mindkét gyártó jelentősen növelte eladásait a tavalyi évhez képest
Az Airbus idén eddig 494 repülőgép eladásáról állapodott meg, a lemondásokat levonva (nettó) 402 példánnyal tudta növelni megrendeléseit.
A Boeing 668 repülőgépre szerzett megrendelést az év eddigi részében, a lemondásokat és konverziókat levonva 625 darabbal tudta bővíteni rendelésállományát.
Az Airbus a tavalyi év azonos időszakában (nettó) 310, a Boeing pedig mindössze 115 géppel növelte rendelésállományát.
Az európai gyártó esetében fontos megemlíteni, hogy az adatokból kiderült: az A350F szélestörzsű áruszállító típus első vevője, az Air Lease Corporation (ALC) visszamondta a 2021-ben hét példányra leadott megrendelését.